اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان خبر داد

انجام 19500 بازرسی در بازار / جریمه 60 میلیارد ریالی متخلفان

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در طرح نظارتی ویژه نوروز گفت: طی یک ماه گذشته 19500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی صورت گرفته است.

انجام 19500 بازرسی در بازار / جریمه 60 میلیارد ریالی متخلفان

پیمان اسراری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تشریح اقدامات اداره متبوع خود اظهار کرد: از تاریخ 15 اسفند ماه سال 91 تا 15 فروردین سال 92 در مجموع 19500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی، خدمات فنی و توزیعی در سطح استان کردستان انجام شده است.

وی با بیان کشف 597 مورد تخلف در این بازرسی‌ها، خاطر نشان کرد: در این رابطه 540 فقره پرونده برای واحدهای مختلف صنفی و غیرصنفی تشکیل شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید بر اینکه در برخی از این پرونده‌ها بیش از یک مورد تخلف انجام شده است تصریح کرد: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم‌فروشی، و عدم درج قیمت بوده که در این پرونده‌ها در مجموع جریمه 59 میلیارد و 680 میلیون ریالی برای متخلفان در نظر گرفته شد.

اسراری افزود: طی یک ماه اخیر از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان، 556 مورد گزارش و شکایات مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 256 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی همچنین در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از نمایشگاه‌های ویژه نوروز در سطح استان گفت: در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا(بهاره) بازرس مقیم با همکاری اتحادیه‌های صنفی و با حضور در محل بر نحوه قیمت‌گذاری کالاها نظارت می‌کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: همچنین با استقرار بازرس مقیم در غرفه‌های ویژه عرضه میوه و گوشت ستاد تنظیم بازار بر چگونگی توزیع سیب، پرتقال، مرغ و گوشت قرمز منجمد نظارت دقیق صورت گرفت.

اسراری خاطر نشان کرد: در ایام پایانی سال 91 و همچنین طی تعطیلات نوروزی 92 بازرسی‌ها به شکلی مستمر با اولویت کالاهای اساسی و ضروری مرتبط با این ایام تشدید شد.

وی پیرامون سایر اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در مدت اخیر اظهار کرد: استقرار بازرس مقیم در میدان میوه و تره‌بار شهرستان سنندج، و استقرار کشیک ستاد خبری با شماره تلفن 124 در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: اجرای گشت مشترک بازرسی با حضور نمایندگان اتحادیه‌های صنفی، ادارات مرتبط با بازار از جمله سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان، اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و اداره کل تعزیرات حکومتی دیگر اقدام مهم سازمان بوده است.

اسراری در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان رضایت شهروندان استان فراهم شده باشد.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول