اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نتایج رقم خورده در هفته بیست و پنجم

الوند در آرزوی رسیدن به لیگ برتر و پلی‌آف ماند / عملکرد خوب بخش خصوصی

در هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال نتایجی رقم خورد که اختلاف تیم فوتبال الوند همدان با تیم‌های مدعی افزایش یافت و امیدهای این تیم برای رسیدن به لیگ برتر و پلی‌آف از بین رفت و این تیم در حسرت رسیدن به لیگ برتر ماند.

الوند در آرزوی رسیدن به لیگ برتر و پلی‌آف ماند / عملکرد خوب بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال الوند(پاس نوین) همدان که در اردیبهشت سال 91 در دیدار فینال مسابقات دسته دوم کشور در بازی رفت و برگشت در مجموع برابر تیم استقلال اهواز شکست را پذیرا شد اما مجوز حضور در رقابت‌های لیگ آزادگان را کسب کرد و این یکی از بهترین اتفاقات ورزشی سال 91 استان همدان محسوب شد.

خرید تیم فوتبال دست دومی پاس نوین همدان در سال 90 نخستین حضور حرفه‌ای بخش خصوصی در فوتبال همدان بود که باید به مالکان این تیم بهرام یدی و علی سیفی زارعی تبریک گفت که جرأت سرمایه‌گذاری در فوتبال شهر خود را داشتند و به دور از منافع شخصی برای فوتبال همدان سرمایه‌گذاری بزرگی کردند.

با خرید تیم فوتبال پاس نوین و صعود این تیم به لیگ دسته دوم نام این تیم براساس نظرسنجی که از طریق مالکان این باشگاه صورت گرفت به الوند تغییر نام داد.

تیم جوان و خوش‌آتیه الوند همدان که با حمایت بخش خصوصی سال گذشته با قهرمانی در رقابت‌های لیگ دسته دوم پا به لیگ دسته اول گذاشت، توانست نتایج خوبی بگیرد درحالی که خوش‌بین‌ترین کارشناس فوتبالی در سطح استان و حتی کشور پیش‌بینی نمی‌کرد این تیم تازه وارد به لیگ آزادگان بتواند با کسب امتیازات دور از انتظار خود را تا صدر جدول و حتی مدعی قهرمانی و صعود به دسته بالاتر معرفی کند.

تیم الوند همدان با استفاده از رضا طلایی‌منش که دارای مدرک مربی‌گری درجه یک آسیا است به عنوان سرمربی بومی وارد لیگ دسته اول شد و حضور چهار ساله این مربی در روی نیمکت تیم فوتبال پاس همدان و همراهی و کمک با مربیان بزرگ فوتبال ایران توانسته گرمی و سردی فوتبال را در بالاترین سطح کشور بچشد و همین کوله‌بار تجربه باعث شده تا تیمش در نخستین حضور در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور نتایج دور از انتظاری کسب کند.

در کنار طلایی منوچهر بیگم‌جانی، اکبر افشاری و مصطفی کاشی نیز به عنوان کمک مربیان بومی نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های تیم الوند داشته‌اند تا تنها تیمی در سطح لیگ کشور باشند که از صد در صد کادر فنی بومی استفاده می‌کنند.

الوند لیگ دسته اول را بسیار طوفانی آغاز کرد و موفق شد در سه هفته ابتدایی لیگ دسته اول با شکست ماشین‌سازی تبریز، نساجی مازندران و بافق یزد 9 امتیاز کسب کند که این نتایج به دور از پیش‌بینی‌های مردم همدان بود و باعث شد مردم همدان به این تیم امیدوار شوند.

در چهار هفته بعد الوند برابر چهار تیم نفت مسجد سلیمان، شهرداری اراک، مس سرچشمه و اتکا گرگان متوقف شد اما هنوز شکستی در کارنامه این تیم ثبت نشده بود.

در هفته هشتم شاهین به دلیل مشکلات مالی به همدان سفر نکرد تا سه امتیاز به راحتی به حساب الوند واریز شود اما در هفته نهم الوند در یک بازی بیرون خانه برابر گل‌گهر سیرجان تن به شکست داد تا نخستین شکست الوند در کارنامه این تیم ثبت شود.

در هفته دهم، یازدهم و دوازدهم الوندی‌ها سه برد بسیار شیرین کسب کردند و به ترتیب تیم‌های استقلال اهواز، پارسه ایرانیان و ابومسلم مشهد را با شکست‌های سنگینی بدرقه کردند تا الوند بعد از چندین هفته اوج خوبی داشته باشد.

در هفته پایانی نیم‌فصل اول الوندی‌ها به تبریز سفر کردند و برابر تیم صدرنشین و قدرتمند گسترش فولاد تبریز قرار گرفتند که متاسفانه در این دیدار با نتیجه سه بر یک مغلوب شدند.

الوند در نیم فصل اول با هفت برد، دو شکست و چهار مساوی با 25 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

در تعطیلات نیم‌فصل الوند تمرینات خود را در همدان دنبال کرد و دو بازیکن به نام‌های مهران جعفری و مسعود ابطحی جذب این تیم شدند که هر دو مهاجم بودند تا مشکل گلزنی این تیم بوسیله این دو بازیکن برطرف شود.

با آغاز نیم‌فصل دوم الوند طوفانی آغاز کرد و سه بر صفر ماشین‌سازی تبریز را در همدان شکست داد گل‌هایی که بازیکن تازه وارد الوند مهران جعفری نیز در آن نقش داشت که بعد از این هفته حاشیه‌هایی برای الوند ایجاد شد و عده‌ای به عملکرد مهران جعفری بیشتر از انتظار پرداختند که مدیرعامل الوند با صحبت‌هایی مبنی بر اینکه «ما تیم هستیم و نباید به عملکرد جعفری شاخ و برگ داده شود» سعی در کم کردن حواشی داشت.

از هفته پانزدهم الوند یکی در میان به پیروزی و باخت دست یافت تا کم کم جایگاه این تیم در جدول به سمت تنزل برود و تیم‌های مدعی دیگر خود را به جایگاه دوم الوند نزدیک‌تر کنند.

باخت برابر نساجی مازندران و نفت مسجد سلیمان و برد برابر بافق یزد و شهرداری اراک از باخت و پیروزی‌های یک در میان الوند بود.

در هفته بیستم تساوی خانگی برابر مس سرچشمه و برد بیرون خانه برابر اتکا شرایط الوند را در جدول همچنان ایده‌آل کرده بود.

اما از هفته بیست و یکم افت الوند آغاز شد در این هفته الوند به بوشهر سفر کرده بود و برابر شاهینی که خطر سقوط را به شدت حس می‌کرد به میدان رفت که متأسفانه حواشی بسیار زیاد این مسابقه و ناداوری‌هایی که به گفته تمام مسئولان الوند گفته شد این تیم مجبور به ترک زمین شد که فدراسیون فوتبال نتیجه این مسابقه را سه بر صفر به سود شاهین اعلام کرد.

بعد از این مسابقه الوند با لشکری از محرومان و مصدومان مواجه شد و بازیکنان اصلی این تیم به همراه کادر فنی بازی‌های پیش رو را از دست دادند بزرگترین ضربه محرومیت تا اطلاع ثانوی رضا طلایی‌منش سرمربی این تیم بود.

در هفته بعد نیز الوند در همدان برابر گل‌گهر سیرجان تن به نخستین شکست خانگی داد و بعد از هفته‌های بسیار طولانی همدان‌ها طعم تلخ شکست خانگی را چشیدند.

الوند در آخرین بازی 91 نیز چیزی بهتر از تک امتیاز از زمین استقلال اهواز به دست نیاورد تا بازیکنان و کادر فنی آماده رفتن به تعطیلات عید شوند.

تمرینات این تیم خیلی زود از سوم فروردین آغاز شد الوند سه دیدار بسیار سنگین برای رسیدن به پلی‌آف پیش رو داشت و شکست در هر کدام از این بازی‌ها کار الوند را تمام می‌کرد.

در تعطیلات نوروزی سال 92 الوند در همدان و برابر تماشاگران خود  برابر تیمی که خطر سقوط به لیگ دسته دوم را حس می‌کرد به میدان رفت اما در عین ناباوری تماشاگران و کادر فنی و بازیکنان الوند، پارسه ایرانیان موفق شد با نتیجه سه بر دو الوند را در همدان شکست دهد.

الوند از چهار هفته گذشته و 12 امتیاز ممکن تنها یک امتیاز را کسب کرده بود همچنین از دست دادن جایگاه دوم جدول امیدی را برای صعود این تیم به دیدار پلی‌آف باقی نگذاشته بود تا نهایت در هفته بیست و پنجم الوند با تساوی در مشهد خیالش از بابت صعود نکردن به پلی‌آف و لیگ برتر آسوده شد.

در نخستین فصل حضور الوند در لیگ دسته اول نتایج بسیار خوبی از این تیم حاصل شد و فوتبال همدان رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و بها داده شدن به بازیکنان و کادر فنی بومی بار دیگر شاهد رونق یافتن بومی‌گرایی در این شهر بودیم.

ارزش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مالکان این تیم نیز در جای خود بسیار جای تشکر دارد.

کسب 11 برد، هفت مساوی و هفت باخت الوند را 40 امتیازی کرد تا الوند با رتبه چهارم در صورت کسب امتیاز در بازی هفته آخر با لیگ دسته اول وداع کند.

هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول 26 و 27 فروردین برگزار می‌شود که الوند 26 فروردین در همدان و ورزشگاه قدس میزبان تیم لیگ برتری شده گسترش فولاد تبریز است.

---------------------------

محمدرضا بهرامی‌صفت

---------------------------

انتهای پیام/89018/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول