اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بیست و پنجم لیگ آزادگان صورت می‌گیرد

دربی غرب کشور در همدان

تیم فوتبال پاس همدان در دو هفته ماقبل اتمام رقابت‌های لیگ دسته یک امسال به دنبال رسیدن به دیدار پلی‌آف و کسب نیم‌سهمیه و صعود به لیگ برتر است تا آرزوی همدانی‌ها برای بازگشت به لیگ برتر سه سال نشود.

دربی غرب کشور در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) به هفته پایانی خود نزدیک می‌شود و همه تیم‌ها برای کسب امتیاز و تعیین تکلیف در لیگ امسال در تلاش هستند تا بتوانند بهترین جایگاه و امتیاز در این مسابقات به دست بیاورند.

سبزپوشان همدانی که با سابقه درخشان یکی از تیم‌های سابقه‌دار فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و آخرین قهرمانی فوتبال ایران را در رده باشگاهی در آسیا کسب کرده با کسب یک ستاره به نشانه قهرمانی در آسیا در سال 86 با پیگیری‌های بهروز مرادی استاندار وقت همدان در 16 خرداد 1386 از سوی ناجا به 8 هزار شهید استان همدان هبه شد و سکان مدیریتی این باشگاه به دست مرد همه‌کاره فوتبال ایران سید محمدکاظم اولیایی سپرده شد.

در لیگ هفتم و هشتم پاسی‌ها با مدیریت اولیایی و باقیمانده بازیکنان پاس بزرگ پایتخت نتایج خوبی را در همدان گرفت و جایگاه پنجمی و دوازدهمی حاصل کار اولیایی و کادر فنی منتخب وی در دو سال نخست فعالیت سبزپوشان در همدان بود اما در هفته دهم لیگ نهم با قبول شکست خانگی برابر راه‌آهن علیرضا منصوریان مربیان جوان پاسی‌ها مجبور به استعفا شد و به تبع آن با تصمیم هیئت مدیره اولیایی مدیر عامل بعد از فعالیت دو فصل و نیم در زادگاهش با تیم پاس خداحافظی کرد و جای خود را به کریم ملاحی بدهد.

ماندن ناپلئونی تیم پاس در لیگ نهم که در هفته آخر موجب شد تا در لیگ دهم باز هم ملاحی در مسند مدیریتی پاس همدان باشد و با نظر مستقیم وی تیم بسته شد تا بتوانند عملکرد قابل قبولی نسبت به فصول گذشته در همدان داشته باشد.

در لیگ دهم اتفاقات عجیبی برای سبزپوشان پایتخت اتفاق افتاد استعفای یک‌باره مدیرعامل، قائم مقام و سرمربی تیم باعث شد تا همه برای آینده پاس وضعیت خوبی را متصور نباشند و این‌گونه هم رقم خورد.

در یک اتفاق نادر استعفای مدیرروستا قبول شد اما کادر مدیریتی دوباره به همدان و دفتر کارشان بازگشتند تا محمود یاوری را برای هدایت پاسی‌ها به همدان بیاورند و این در حالی بود که پیوستن یاوری دردی از پاس دوا نکرد و خیلی زود تغییرات در تیم پاس اتفاق افتاد.

اعضای هیئت مدیره با برکناری ملاحی و همکارانش، عباس صوفی رئیس هیئت فوتبال همدان را به عنوان سرپرست باشگاه منصوب کردند و با تصمیم عجیب اصغر مدیرروستا که در اوسط دور رفت استعفا کرده بود دوباره به تیمش بازگشت تا مانع سقوط این تیم پرطرفدار همدانی شود.

اما پاس در بدترین حالت فقط به دلیل یک تفاضل منفی گل پاس همدان به لیگ دسته اول کشور سقوط کرد تا تنها دلخوشی مردم همدان از آنها گرفته شود.

استفاده از نفرات غیر فوتبالی در همدان و عدم نتیجه‌گیری در لیگ برتر درس عبرت برای مسئولان همدان نبود و در فصل گذشته لیگ دسته اول تیم پاس نه تنها نتیجه‌ای حاصل نکرد بلکه با فراز کمالوند و تحمیل هزینه‌ها گزاف این مربی به تیم و باشگاه و دخالت در تمام زمینه پشتیبانی، اداری، فنی و حتی تدارکاتی تیم باعث شد تا نیمه فصل تیم پاس رها شود تا دوباره کار به بازگشتن وینگوبگوویچ به همدان بکشد، اما وینگو هم نتوانست در سال گذشته نتایج خوبی با پاس بگیرد تا صعود به لیگ برتر برای همدانی‌ها به یک آرزوی بر باد رفته تلقی شود.

عدم توجه مناسب رئیس هیئت‌ مدیره باشگاه پاس که در چارت تشکیلاتی این باشگاه استاندار وقت تصدی این پست را در اختیار دارد، باعث شد تا در این مدت پاس با همه هواداران و هزینه‌ای که در بر داشته است، نتواند جایگاه خود را در فوتبال ایران بگیرد و کرم‌رضا پیریایی بزرگترین آورده ورزشی استان را که با زحمات فراوان مدیران و بهروز مرادی استاندار قبلی همدان ساخته و احیا شده بود، به راحتی به فنا نزدیک کرد.

در ابتدای فصل فوتبالی امسال با حکم فامیل‌کریمی رئیس هیئت مدیره باشگاه عبدالحمید رمضانی مدیرعامل پاس شد و با وینگوبگوویچ کروات و جذب بازیکنان مطرح و بومی پا به این رقابت‌ها گذاشت تا بتوانند برای صعود لیگ برتر تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

مدیریت رمضانی با سرمربی‌گری پیرمرد کروات فوتبال ایران ختم به خیر نشد و تنها یک هفته بعد از دور برگشت وینگو با مطرح کردن مشکلات خانوادگی با فوتبال پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین بدرود گفت و در کمتر از یک هفته سر از باشگاه پرسپولیس درآورد و دستیار یحیی گل‌محمدی شد و مدیران پاس معتقد بودند رفتن بگوویچ از پاس فوتبال رقم نخورد و دست‌های پشت پرده‌ای در کنار بوده است.

مشکلات مالی از یک طرف و عدم نتیجه گرفتن سبزپوشان از طرف دیگر باعث شد تا رمضانی در رأس پیکان مدیریتی پاس نتواند رضایت مردم ورزش‌دوست همدان را برآورده کند و با متشنج شدن جو ورزشگاه در بازی‌های خانگی حواشی بیشتر از اصل فوتبال گریبانگیر این تیم مدعی صعود به لیگ برتر شد.

امید طیری که از هفته شانزدهم با آمدن به زادگاه پدریش سکاندار تیم فوتبال پاس همدان شده است در پنج هفته نخست حضورش در همدان موفق شده 10 امتیاز کسب کند و وضعیت تیمش را در جدول رده‌بندی گروه «ب» این رقابت‌ها بهبود ببخشد اما این وضعیت زیاد طول نکشید و هر آنچه که در طول این هفته‌ها به دست آمده بود با باخت‌های متوالی از دست رفت و سیر نزولی این تیم محبوب همدانی آغاز شد.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان معتقد بود که تیمش لیاقت لیگ برتری شدن را دارد اما فراز و نشیب کسب نتایج که این تیم در هفته‌های اخیر کسب کرده باعث شده تا پاس بزرگ همدان جایگاهی بهتر از پنجمی در جدول 14 تیمی گروه ب این رقابت‌ها به دست نیاورد.

در آخرین روزهای سال 91 بازیکنان و کادر فنی تیم پاس با امضای نامه به دلیل عدم پرداختن حق‌الزحمه و مطالبات، کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال پاس همدان با نوشتن نامه‌ای اعتراض خود را به کادر مدیریتی این باشگاه اعلام کردند و تا زمان پرداخت مطالبات خود بر سر تمرینات این تیم حاضر نخواهند شد.

در این نامه که به امضای تک‌تک اعضای تیم فوتبال بزرگسالان پاس همدان رسیده، به دلیل عدم تحقق قول‌های کادر مدیریتی باشگاه مبنی بر پرداخت حقوق، حق‌الزحمه و مبالغ قرارداد‌های خود در طول فصل از حضور در تمرینات تیم برای سه هفته باقی مانده رقابت‌های لیگ دسته اول کشور خودداری خواهند کرد و دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب پاسی‌ها در روزهای نخست سال جدید بی سر و صدا پایان یافت تا تمرینات برای بازی برابر مس رفسنجان جسته و گریخته شد تا در مسابقه در رفسنجان و مصاف با تیم مس این شهر نتیجه بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاید تا آروزی همدانی‌ها برای لیگ برتر شدن تیم محبوب شهرشان بر باد رفته تلقی شود.

براساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان، امسال 2.5 تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود و 4.5 تیم از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ دسته اول به لیگ دسته دو سقوط و چهار تیم از لیگ دسته دو به لیگ دسته اول صعود می‌کنند و فصل آینده رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد.

صعود زودهنگام  تیم گسترش فولاد تبریز در گروه یک این مسابقات باعث شده تا تیم‌های برای صعود به لیگ برتر و ماندن در لیگ اول و سقوط نکردن به لیگ پایین‌تر تلاش بیشتری و  از هیچ کاری دریغ نکنند و این بر حساسیت این رقابت در این فصل تأثیر مستقیم داشته و دارد.

پاسی‌ها برای رسیدن به تنها روزنه امیدشان و رسیدن به کسب نیم سهمیه صعود به لیگ برتر محکوم به برد در دو بازی آینده خود که هر دو بازی با تیم‌های بالانشین این گروه است هستند.

شاگردان امید طیری در پنج هفته اخیر تنها موفق به کسب هفت امتیاز شدند و کسب تساوی هفته قبل برابر مس رفسنجان باعث شد تا امیدهای این تیم همدانی برای صعود مستقیم به لیگ برتر و حتی رسیدن به پلی‌آف کمرنگ‌تر از قبل شود.

سبزپوشان همدانی این هفته از تیمی میزبانی می‌کنند در 40 امتیاز و تنها با یک امتیاز اختلاف در رده سوم این جدول قرار دارد و برای ماندن در کورس و دلخوش بودن به اتفاقات و نتایج دیگر تیم‌ها محکوم به برد در برابر دیدگان تماشاگران پرشور همدانی است.

این بازی به نوعی دربی غرب کشور محسوب می‌شود و از حساسیتی برخوردار است و قطعاً با حضور تعداد زیادی از تماشاگران و هواداران دو تیم انجام خواهد شد.

اعلام انحلال و کناره‌گیری تیم فوتبال برق شیراز در روزهای پایانی سال 91 باعث شد تا امیدها برای پاسی‌ها زنده شود، اما باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون و مسئولان سازمان لیگ دسته اول ماند تا چه تصمیمی برای امتیازات این تیم که تأثیر مستقیمی در جدول رده‌بندی دارد، بگیرند.

تیم فوتبال پاس همدان، باید برای ماندن در کورس قهرمانی و داشتن کورسوی امیدی به بازی پلی‌آف با استفاده از یک بازی خانگی باید برابر تیم قدرتمند و مدعی راهیان کرمانشاه تیم سوم جدول گروه ب این رقابت‌ها صف‌آرایی کند.

بر اساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، این مسابقه امروز دوشنبه 19 فروردین ماه ساعت 16:15 در ورزشگاه شهدای قدس همدان برگزار خواهد شد که بر این اعلام سعید بخشی‌زاده داور وسط، حمیده غمزه و آرمان جهانبخش کمک داور و کمیل غلامی داور چهارم قضاوت این دیدار را بر عهده دارند و همچنین نظارت این دیدار بر عهده بهرام مهرپیما است.

پاس همدان تا پایان هفته 24 لیگ دسته اول با کسب 39 امتیاز در رده پنجم گروه ب این رقابت‌ها قرار دارد و در صورت پیروزی در این مسابقه جایگاه سومی راهیان کرمانشاه را از این تیم پس خواهد گرفت.

**************

فرشید گل‌محمدی

**************

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول