اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام فاطمیه

سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه گلستان برگزار می‎شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه گلستان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.

سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه گلستان برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی صبح امروز در نشست با روسای ادارات اوقاف و امور خیریه گلستان ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم (ص) اظهار داشت: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه در بقاع شاخص استان برگزار می‎شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید فاطمیه را عاشورایی برگزار کنیم، متذکر شد: حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان به عنوان برترین بانوی جهان در تمام اعصار و قرون بوده است و فاطمیه فرصت مناسبی برای انتقال معارف دینی، شناخت خصلت‎های بانوی دوعالم، گسترش باورهای دینی و افزایش بصیرت عمومی در دفاع از ولایت است.

برنامه‎های متنوع سوگواره یاس نبوی در گلستان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص برنامه‎های سوگواره یاس نبوی در سطح استان تصریح کرد: مراسم دسته‎روی عزاداران، سینه‎زنی، اطعام دهی، سخنرانی، مداحی، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرائت خطبه حضرت زهرا (س)، توزیع کتاب و بروشور، برگزاری نمایشگاه، برپایی خیمه‎های معرفت از جمله برنامه‎های سوگواره یاس نبوی است.

دارابی با بیان اینکه چهارمین سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در گلستان برگزار می‎شود، افزود: در خیمه‎های معرفت، تبلیغ به شیوه نوین یکی از برنامه‎های اوقاف است به طوری که در کنار پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، کار با کودک در غرفه‎های قرآن بخوانید و جایزه بگیرید همچنین نقاشی بکشید  و جایزه بگیرید تعبیه شده است.

وی اضافه کرد: در غرفه نقاشی تلاش شده تا بچه‎ها بر اساس نامگذاری شعار سال، تجسمات فکری خود را روی کاغذ به تصویر بکشند.

در راستای غنی‎سازی برنامه‎های فرهنگی پذیرای انتقادات سازنده هستیم

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در راستای غنی‎سازی و ارتقاء برنامه‎های فرهنگی پذیرای انتقادات سازنده هستیم، گفت: یقینا برطرف کردن نقایص موجود منجر به اعتلای کارها و برنامه ها خواهد شد.

انتهای پیام/83001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول