اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی یک کلینیک سیار

معاینه بهداشت دهان و دندان 163 هزار دانش‌آموز ابتدایی در هرمزگان آغاز شد

همزمان با هفته سلامت، مینی‌بوسی که به تمامی امکانات ویژه معاینه دهان و دندان مجهز شده است با هدف معاینه 163 هزار دانش‌آموز ابتدایی در هرمزگان آغاز به کار کرد.

معاینه بهداشت دهان و دندان 163 هزار دانش‌آموز ابتدایی در هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان امروز در آیین افتتاح این کلینیک سیار با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان گفت: قطعا توجه به این مهم در سن دانش آموزان مدارس ابتدایی نقش بسیار مهمی در سلامت آتی  افراد دارد چرا که بهداشت دهان و دندان نقش کلیدی در سلامت جسمی دارد.

احمد آخوندی افزود: در این راستا آموزش و پرورش هرمزگان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان یک دستگاه مینی بوس ویژه که در آن امکانات لازم معاینه دهان و دندان از جمله یونیت دندانپزشکی به همراه پزشک تعبیه شده است را به این امر اختصاص داده تا مدرسه به مدرسه طرح معاینه دانش آموزان انجام پذیرد.

وی ادامه داد: این طرح هم اکنون به طور پایلوت از مدارس ناحیه دو بندرعباس با اولویت مدارس ابتدایی روستایی آغاز شده است و به‌ تدریج سایر مدارس و مقاطع تحصیلی را در بر‌می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین گفت: علاوه بر این، طرح غربالگری بینایی دانش آموزان ابتدایی بدو ورود نیز انجام می‌شود تا میزان صحت معاینات چشم دانش آموزان در طرح سنجش مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی بیان داشت: چنانچه در این معاینات دانش آموزی با مشکل مواجه باشد مراتب به اولیای دانش آموز اعلام تا نسبت به مراجعه به مراکز درمانی اقدام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: آموزش و پرورش هرمزگان توجه جدی خود را معطوف سلامت دانش آموزان کرده است و نظیر چنین طرح‌هایی به طور مستمر در طول سال تحصیلی با هدف ارتقا سلامت جسمی و روحی دانش آموزان انجام می‌شود.

وی جمعیت برخوردار مدارس ابتدایی از این امکانات را 163 هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/88007/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول