اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری مشهد:

زمینه تراکم گذاری در مشهد فراهم شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: به جای توسعه بی‌رویه شهر که تحمیل هزینه‌های فراوان را به دنبال دارد باید با در نظر گرفتن تشویق‌ها و زیرساخت‌ها، زمینه تراکم‌گذاری و بهره‌وری بیشتر از زمین‌های بایر را فراهم آورد.

زمینه تراکم گذاری در مشهد فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی برادران ظهر امروز در جمع شهردار و مسئولان منطقه شش مشهد اظهار کرد: برنامه حاضر در شهرداری مشهد که توسط معاونت‌ها طراحی و براساس استانداردهای مطرح در افق ایران 1404 تدوین و تبیین شده نیازمند بازنگری و تاکید بر برنامه‌ریزی منطقه ای است.

وی افزود: هر سال برشی از برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای درون شهری عملیاتی و در نهایت منجر به تحقق طرح‌ها و افق‌های چشم انداز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با تاکید بر نقش برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای خاطرنشان کرد: در طرح‌های تفضیلی و جامع همانند حمل و نقل نگاه منطقه‌ای و ناحیه‌ای که سهم هر منطقه را مشخص سازد اهمیت ویژه‌ای دارد و در این راستا باید از همفکری و دانش کارشناسان و مدیران مناطق بهره گرفت.

برادران تصریح کرد: در برنامه مشهد 1396 رویکرد چالشی برای افزایش درصد انجام امور در حوزه‌های مختلف همچنان مدنظر است.

وی ابعاد برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای را از دو بعد حائز اهمیت خواند و گفت: مناطق درون شهری و اجرای بودجه عملیاتی که بر نتیجه و بهره‌وری استوار است در این برنامه‌ریزی‌ها اهمیت به سزایی دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به لزوم تغییر در زیر ساخت‌ها یادآور شد: تغییر در برنامه‌ها ایجاد تغییرات در ساختارها را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: استقلال و تفویض اختیارات و اعتبارات گامی بوده که پروژه‌های منطقه‌ای نیز جایگاه و اهمیت خود را بازیابند و در این زمینه پویایی مناطق هم با ساختارهای ستاد سبب هم افزایی و رشد مناطق نیز شده است و چند برابر شدن اعتبارات نشان‌دهنده این موضوع است.

برادران با اشاره به اهمیت بودجه عملیاتی و تحقق آن بیان کرد: در این ادبیات، خروجی محور بودن و به عبارتی میزان بهره وری و بهره برداری از اقدام صورت گرفته لحاظ می‌شود که این خود به کاهش هزینه‌های غیر ضروری منجر می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه شش گفت: مجاورت و نزدیکی به حرم مطهر، نزدیکی به هسته مرکزی شهر ویژگی‌هایی است که باید از آنها استفاده کرد و به جای توسعه بی رویه شهر که تحمیل هزینه‌های فراوان از جمله توسعه شبکه حمل و نقل را به دنبال دارد باید با در نظر گرفتن تشویق‌های سلبی و ایجابی و ایجاد زیرساخت‌ها، زمینه تراکم گذاری و بهره وری بیشتر از زمین را فراهم آورد.

در ادامه شهرام کریمی، شهردار منطقه شش مشهد اظهار کرد: با در نظرگرفتن مواردی چون قیمت پایین زمین، قابلیت تبدیل شدن به قطب اقتصادی و فروش کالا، ایجاد فضاهای اقامتی تجاری با توجه به نزدیکی به حرم مطهر، سی نقطه دارای ظرفیت سرمایه گذاری شناسایی شده که در همین راستا دو پروژه یاقوت مصلی و صدر کلید خورده است.

کریمی وجود بافت فرسوده را نیز از معضلات پیش رو برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه 83 درصد املاک منطقه بیش از 20 سال قدمت دارند، لزوم برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه نوسازی این بافت و تغییر چهره آن احساس می‌شود.

وی فزونی جمعیت جوان منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با در نظر داشتن این موضوع که نیمی از جمعیت منطقه را جوانان تشکیل می‌دهند، توسعه فضاهای ورزشی و فضای سبز اهمیتی دوچندان می‌یابد که در همین راستا در سال‌های 86 تا 91 سرانه فضای سبز منطقه از سه به پنج مترمربع افزایش یافته و سرانه فضاهای ورزشی نیز در سال های 89 تا 91 از 16 به 20 سانتی متر مربع رسیده است.

شهردار منطقه شش در پایان اظهار داشت: در سال‌های 86 تا 91 در مجموع 86 درصد درآمدهای مصوب وصول شده که بیشترین میزان درآمدهای وصولی از محل تغییر کاربری حاصل شده است.

وی افزود: سرانه بودجه هر شهروند در سال 90 نسبت به سال 89 حدود دو برابر رشد داشته است و در سال 91 با رقمی مشابه سال 90 ادامه داشته است.

انتهای پیام/70003/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول