اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

حمله به کاردار ایران در قاهره نشانه دشمنی است / حمایت از اسد به دلیل ایستادگی وی در برابر اسرائیل

یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه حمله به کاردار ایرانی در قاهره نشانه دشمنی با ایران است گفت: اکنون ما از بشار اسد به دلیل آنکه در برابر اسرائیل ایستاده حمایت می‌کنیم.

حمله به کاردار ایران در قاهره نشانه دشمنی است / حمایت از اسد به دلیل ایستادگی وی در برابر اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه ثامن‌الائمه منطقه زیرکوه و مدرسه حقانی اظهار کرد: دین اسلام شجره طیبه‌ای است که خداوند آن را به وجود آورده همانطوری که شجره به نگهداری و تغذیه نیاز دارد اسلام نیز به عنوان شجره طیبه به ضروریاتی نیازمند است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی از بهترین و پربرکت‌ترین شغل‌ها برخوردار هستند زیرا فعالیت آنها دنباله کار پیامبران و ائمه(ع) است.

وی ادامه داد: فرشتگان الهی بال‌های خود را زیر پای عالمان می‌گسترانند و همه موجودات برای طلاب طلب استغفار می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: همانطوری که جهاد در میدان جنگ به تمهیدات و مقدماتی نیاز دارد طلبگی نیز به این تجهیزات نیازمند است بنابراین در طلبگی باید خود را تجهیز کنیم تا بتوانیم در میدان زندگی کارایی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تفقه در دین گفت: تفقه به معنای دستیابی به معارف به صورت عمیق و دقیق است و باید در نظر داشت که دین اسلام دارای معارف فراوانی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی و معاشرتی، حکومتی، فرهنگی، قضایی و سیاسی از جمله معرفت‌های دین اسلام است.

وی یادآور شد: معارف اقتصادی شامل توزیع ثروت و مال است به طوری که شاهدیم در دنیای امروز اروپا به دلیل توزیع نادرست ثروت در برابر نظام سرمایه‌داری قیام کرد.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: مسئله حکومت در اسلام بسیار مهم بوده بنابراین باید حکومت فاسد از بین برود و حکومت عدل در جهان حکفرما شود.

وی با اشاره به معارف سیاسی اسلام گفت: سیاست مدیریت زندگی باید بر اساس عدل و احقاق حقوق باشد و جدایی دین از سیاست یکی از نقشه‌های بیگانگان است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اکنون در جامعه اسلامی رهبری سیاسی و اعتقادی را شاهد هستیم ولی باید در نظر داشت که سیاست اسلام با سیاست‌های لیبرال دموکراسی و... متفاوت است.

وی به معارف جهادی اشاره کرد و افزود: برای نگهداری شجره طیبه به جبهه فرهنگ، تعلیم و تعلم و جبهه جهادی نیاز داریم.

نوری همدانی با بیان اینکه شیخ فضل‌الله نوری قهرمان میدان علم و جهاد است گفت: شیخ طوسی و شیخ کلینی در حوزه‌های علم و فضیلت فعالیت داشتند و جبهه مالک اشترها و عمارها جبهه جهاد اسلامی است.

وی عنوان داشت: راه ما در جبهه تعلیم و تعلم طولانی است بنابراین باید همت و اراده طلاب مانند همت شیخ‌ طوسی‌ها و کلینی‌ها باشد و به میزان کم در این زمینه قناعت نکنیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: جدیت از دیگر مواردی است که باید همواره سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم زیرا انسان‌های تنبل هرگز پیشرفت نمی‌کنند و هیچگاه نمی‌توانند به هدف برسند.

وی تصریح کرد: باید با همت بلند، سعی و کوشش فراوان و تصمیم راسخ در راه شیخ کلینی، شیخ صدوقی و شیخ طوسی گام برداریم ولی باید بدانیم این راه آسان نیست.

نوری همدانی عنوان داشت: علوم فقه، تفسیر و حدیث بسیار وسیع است و به مقدمات فراوان نیاز دارد تنها کسانی می‌توانند به درجه اجتهاد برسند که همت و اراده بلند داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دوران کنونی دشمنان فراوانی در کمین ما هستند گفت: آمریکا، اتحادیه اروپا، صهیونیست‌ها، دیکتاتورها از جمله دشمنان ما بوده که آل خلیفه‌ها و آل نهیان‌ها دست نشانده و نوکر آنها محسوب می‌شوند.

استاد درس خارج فقه حوزه خاطرنشان کرد: اکنون بیدارگری‌هایی در منطقه ایجاد شده و مردم بیدار شدند و اهالی مملکت‌ها با سلاطین درگیر هستند و همه می‌دانند این بیدارگری‌ها از انقلاب سرچشمه گرفته بنابراین با کشور ایران دشمنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمله به کاردار ایرانی در قاهره نشانه دشمنی با ایران است گفت: اکنون ما از بشار اسد به دلیل آنکه در برابر اسرائیل ایستاده حمایت می‌کنیم و تاکید می‌کنیم طلاب باید هوشیار، بیدار و معتقد به مبارزه باشند تا بتوانند موفق شوند.

انتهای پیام/78003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول