اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام سبحانی‌نیا:

پرداختن به اخلاق نخستین وظیفه هر طلبه است

خبرگزاری فارس: یکی از محققان حوزوی گفت: حوزویان دارای رسالت‌های فراوانی هستند که یکی از آنها توجه و تبیین اخلاق است و در این میان باید توجه داشت که پرداختن به اخلاق مهمترین و نخستین وظیفه هر طلبه است.

پرداختن به اخلاق نخستین وظیفه هر طلبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌تقی سبحانی‌نیا عصر امروز در نشست تخصصی جایگاه علم اخلاق در نظام آموزش و پژوهش حوزه که در پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبری و طلاب توجه به اخلاق در حوزه‌هاست اظهار کرد: به این ترتیب هدف از برگزاری این نشست تبیین اخلاق اسلامی در نظام آموزش و پژوهش است.

وی افزود: حوزویان دارای رسالت‌های فراوانی هستند که یکی از آنها توجه و تبیین اخلاق است و در این میان باید توجه داشت که پرداختن به اخلاق مهمترین و نخستین وظیفه هر طلبه است.

این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه در خصوص پژوهش‌های اخلاقی کار قابل توجهی صورت نگرفته است گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری حق اخلاق آنگونه که شایسته آن است ادا نشده است.

وی اخلاق را یکی از مهم ترین علوم حوزوی دانست و خاطرنشان کرد: این نشست در راستای شناخت صحیح آسیب‌های اخلاقی حوزه و جامعه و نیز شناخت نسبت به مراکز پژوهشی اخلاقی است.

سبحانی‌نیا عنوان داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص اخلاق موجب می‌شود اعضای مراکز پژوهشی آشنایی بیشتری با یکدیگر و کارهای انجام شده پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اخلاق باید در همه زمینه‌ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد ابراز کرد: در برخی کشورها پژوهش در حوزه اخلاق حتی آن چه مبتنی بر دین هم نبوده توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد اما در کشور ما نسبت به اخلاق دینی هم بی‌توجهی می‌شود.

وی ادامه داد: دانش اخلاق باید به صورت جدی در حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گیرد و همه اقدامات پژوهشی و عملی در این زمینه به دقت تشریح شوند.

انتهای پیام/78004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول