اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

همایش روز ملی خلیج فارس باید در سطح بین‌المللی برگزار شود

استاندار بوشهر گفت: همایش روز ملی خلیج فارس دهم اردیبهشت در کنار آب‌های خلیج فارس در بوشهر با شکوه هرچه تمام‌تر در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

همایش روز ملی خلیج فارس باید در سطح بین‌المللی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس با تاکید بر این موضوع که این همایش دهم اردیبهشت در بوشهر برگزار میشود گفت: روز ملی خلیج فارس در تقویم جمهوری اسلامی ایران از روزهای مهم و با اهمیت است از این رو برپایی همایش این روز باید با شکوه هرچه تمام‌تر با شرکت مسئولان عالی رتبه کشور و کشورهای همسایه،نخبگان علمی و پژوهشی برگزار شود.

وی بر مهیا کردن تدارکات برپایی این همایش تاکید کرد و گفت: موضوع خلیج فارس و مزیت‌های آن در بخش‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، پژوهشی و علمی آنقدر با اهمیت است که لازم است این همایش به نحو چشمگیری و با کیفیت مطلوب برگزار شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان بیشترین مرز آبی با خلیج فارس را دارد تصریح کرد: بیش از 52 درصد مرزآبی خلیج فارس با وسعت 707 کیلومتر ،در استان بوشهر قرار دارد و برپایی همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر حق مسلم این استان است.

حسنوند با تاکید بر ایجاد دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس دراستان بوشهر افزود: مجوز تاسیس دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس دراستان بوشهر صادر شده، اما این مرکز هنوز کار خود را آغاز نکرده که شتاب بخشی به راه اندازی آن ضروری است.

رئیس ستاد روز ملی خلیج فارس با اشاره به اینکه دهم اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است تصریح کرد: به دلیل وجود بیشترین مرزآبی استان بوشهر با خلیج فارس و سابقه دیرینه استعمار ستیزی مردم این استان، دبیرخانه دائمی آن به بوشهر منتقل شده است.

استاندار بوشهر به برگزاری جلسه ای با حضور رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و مسئول دفتر رئیس جمهور در خصوص روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور بر برپایی هرچه قوی‌تر و با محتوای بیشتر، برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر تاکید و دستورات لازم را در این خصوص به مسئول دفتر صادر کرد.

وی توجه ویژه به خلیج فارس در این همایش را یک ضرورت خواند و عنوان کرد: دستگاه‌هایی که در این همایش نقش فعال دارند از موازی کاری و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و زائد بپرهیزند و از لفظ و جمله خلیج همیشه فارس،و خلیج تا ابد فارس که موجب بروز شائبه‌هایی می‌گردد، بپرهیزند.

حسنوند از راه اندازی موزه‌های مرتبط با خلیج فارس در بوشهر خبر داد و گفت: در روز ملی خلیج فارس موزه تجارت دریایی و موزه دریانوردی پس از بازسازی و مرمت راه اندازی خواهد شد.

رئیس ستاد روز ملی خلیج فارس بیان داشت: همایش با شکوه و بین المللی روز ملی خلیج فارس در کنار ساحل شهر بوشهر برگزار می‌شود که در کنار برپایی همایش، برنامه‌های ویژه‌ای که در خور شان خلیج فارس است برگزار خواهد شد.

استاندار بوشهر اطلاع رسانی در خصوص این همایش را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: برای این موضوع لازم است سخنگوی همایش مشخص شود تا به موقع اطلاعات لازم در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد همایش روز ملی خلیج فارس نیز با بیان اینکه شش کمیته برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این همایش ایجاد شده افزود: تشکیل زنجیره انسانی دانش آموزی، گلباران و نورافشانی خلیج فارس، تجلیل از خانواده شهدای خلیج فارس و برگزاری نمایشگاه عکس، سند و قرائت مقالات و پژوهش‎های اندیشمندان و خلیج فارس نویسان محلی، ملی و بین‎المللی از جمله مهمترین برنامه های این همایش است.

محمدحسن پرآور اذعان داشت: با توجه به برخورداری استان بوشهر از 707 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و ظرفیت‎های این استان درزمینه سیادت و حاکمیت بر خلیج فارس لازم است این همایش با کیفیت عالی و در خور شان نام خلیج فارس برگزار شود.

انتهای پیام/66006/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول