اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک خبر داد

برگزاری 34 برنامه هفته سلامت در آبیک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از برگزاری 34 برنامه در هفته سلامت در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 34 برنامه هفته سلامت در آبیک

حمید برودتی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: چادر سلامت ویژه سالمندان و نیز چادر سلامت در میعادگاه نماز جمعه و اندازه‌گیری فشار خون نمازگزاران و توزیع مطالب آموزشی در هفته سلامت برپا می‌شود.

وی ویزیت بیماران دیابتی و فشار خونی از سوی متخصصان داخلی یا غدد بیمارستان ولی عصر (عج) در مرکز بهداشت روستای زیاران، ویزیت رایگان پزشک در مرکز درمانی بیاضیان شهر آبیک، تهیه و توزیع مطالب آموزشی شامل پوستر، بنر و تراکت در خصوص هفته سلامت را از برنامه‌های هفته سلامت ذکر کرد و افزود: با توجه به راهبرد امسال بهداشت جهانی «فشار خون را جدی بگیریم» در محل‌های پرتردد شهر آبیک، پوسترهای تبلیغاتی با عنوان «فشار خون» توزیع می‌شود.

این مسئول ارسال مقاله فشار خون از طریق پیام به کارشناسان ستادی و ادارات، اطلاع‌رسانی به تمام مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در خصوص فعالیت‌های هفته سلامت با موضوع فشار خون، توزیع مطالب آموزشی به مراکز محیطی و درج مطالب آموزشی فشار خون در سایت شبکه بهداشت و فصلنامه بهورزی را از برنامه‌های هفته سلامت عنوان کرد و گفت: جلسه آموزشی فشار خون با عنوان سبک زندگی سالم ویژه کارکنان ستادی شبکه بهداشت و درمان، همایش فشار خون ویژه پیام‌گزاران سلامت ادارات با دعوت از متخصص قلب، جلسه آموزشی فشار خون ویژه زنان باردار، همایش فشار خون ویژه رابطان پایگاه‌های شهری در هفته سلامت برگزار می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک برگزاری جلسه آموزشی فشار خون و رابطه آن با اختلالات روانی، آموزش و اطلاع‌رسانی بیماری فشار خون ویژه مربیان باشگاه‌های ورزشی، برگزاری مسابقه کتابخوانی فشار خون ویژه رابطان سلامت، درج مطلب آموزشی فشار خون در ویژه نامه محلی شهرستان آبیک را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برشمرد.

وی تصریح کرد: همچنین انتخاب یک کارخانه با بهداشت حرفه‌ای برای بررسی فشار خون کارگران، جذب اسپانسر از سوی واحد غذا، دارو و بهداشت حرفه‌ای، آموزش دانش‌آموزان مدارس در زمینه پیشگیری از مصرف بیش از حد نمک، فست ‌فودها و غذاهای نامناسب، بررسی بیماران دیابتی در مراکز روستایی از نظر ابتلا به فشار خون بالا، آموزش اصناف با موضوع فشار خون و اجتناب از دخانیات و سوء مصرف مواد و جلسه آموزشی فشار خون در کمیته امداد امام خمینی (ره)، مؤسسه حمایت از بیماران خاص و نیازمندان (محاب)، سپاه و آمادگاه اصلی و عمومی آبیک از دیگر برنامه‌‌ها هفته سلامت است.

برگزاری جشنواره غذای سالم در آبیک

برودتی از برگزاری جشنواره غذای سالم با موضوع فشار خون با حضور بانوان از سوی واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت خبر داد و اضافه کرد: در مدارس شهرستان آبیک، مسابقات ورزشی و کتابخوانی با موضوع فشار خون برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش پیاده‌روی با هماهنگی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در هفته سلامت خبر داد و گفت: درج پیام‌های بهداشتی در سربرگ نامه‌های اداری و فیش حقوق از سوی تمام واحدهای شبکه بهداشت و درمان و طرح موضوع فشار خون در شورای سلامت شهرستان با هدف همکاری بین بخشی و همبستگی اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است که اجرایی می‌شود.

برودتی یادآور شد: با هماهنگی واحدهای ستادی مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، کمیته هماهنگی برنامه‌های هفته سلامت تشکیل شده است.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول