اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر خبر داد

برخورد با 57 فروشنده دوره‎گرد عرضه مواد غذایی در دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در ایام نوروز با 57 فروشنده دوره‎گرد که با عرضه مواد غذایی سلامت جامعه را تهدید می‎کردند، برخورد شد.

برخورد با 57 فروشنده دوره‎گرد عرضه مواد غذایی در دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسن فخرایی ظهر امروز در نشست بررسی عملکرد بسیج سلامت نوروزی شهرستان دیر با اشاره به فعالیت 14 بازرس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در تعطیلات نوروزی تصریح کرد: طی بازدیدهای انجام شده مقدار 184 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی جمع‎آوری و معدوم شده است.

وی بیان کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی چهار تیم بازرسی بهداشت محیط و یک اکیپ ستادی در مجموع 569 نفر ساعت از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید کردند.

فخرایی خاطرنشان کرد: برنامه بازرسی به صورت مستمر در تمام ایام و روزهای تعطیل انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت:  بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی 959 مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان دیر بازدید کردند که 795 مورد آن متعلق به واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی و 164 مورد آن مربوط به اماکن عمومی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور حصول اطمینان از سلامت آب آشامیدنی 614 مورد کلرسنجی از منابع آب شهرستان دیر صورت گرفت که 569 مورد آن مطلوب و 45 مورد آن نامطلوب گزارش شد.

فخرایی ادامه داد: تعداد 55 مورد نمونه‎برداری میکروبی آب آشامیدنی و 13 مورد نمونه‎برداری از مواد غذایی انجام شد که نمونه‎های گرفته شده به آزمایشگاه مرجع برای انجام آزمایش‌های لازم ارسال شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به صدور تعداد 135 کارت معاینه پزشکی طی دو هفته ابتدای سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت یک واحد شیرینی پزی در بندر دیر به دلیل عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی تعطیل و 16 واحد متخلف دیگر به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انتهای پیام/66007/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول