اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای خراسان:

افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در اولویت برنامه‎های برق خراسان است

مدیرعامل شرکت شرکت برق منطقه‎ای خراسان گفت: شرکت برق منطقه‏ای خراسان در زمینه کاهش تلفات و انرژی توزیع نشده رتبه برتر کشور را دارد.

افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در اولویت برنامه‎های برق خراسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد متولی زاده ظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهارداشت: سال 1391 سال سختی برای صنعت برق کشور و شرکت‌های برق منطقه‎ای بود که با همت و تلاش مدیران و کارکنان در این صنعت بدون کمترین مشکل و کسب موفقیت‎‏های فراوان این سال را به پایان رساندیم.

وی با اشاره به دوشاخص مهم تلفات و خاموشی شبکه برق خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‎ای خراسان توانست درسال گذشته با تلاش مضاعف در زمینه کاهش تلفات و انرژی توزیع نشده (خاموشی) در استان‎های خراسان قدم‎های موثری بردارد.

مدیر عامل برق خراسان تصریح کرد: میزان تلفات در شبکه برق خراسان پنج درصد از متوسط کشور کمتر است، که به این معنی است سوخت کمتری در نیروگاه‎های استان مصرف می‎شود و در مجموع سالانه 220میلیون لیتر گازوئیل به ارزش 220 میلیون دلار صرفه جویی می‎گردد، به عبارت دیگر قیمت تمام شده در صنعت برق خراسان از متوسط کشور پایین‎تر است.

وی همچنین در رابطه با انرژی توزیع نشده در استان خراسان اظهار داشت: خاموشی در اثر حوادث و اتفاقات یک پنجم کشور است که با کاهش این میزان، سالانه 42 میلیون دلار منافع حاصله آن در اقتصاد ملی است.

متولی زاده در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت برق خراسان در سال 1391 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شرکت برق خراسان موفق شد کمیته اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد و طرح‎های جدیدی برای احداث پست‎های برق ارائه نماید که بر اساس آن 70 درصد در ابعاد زمین و زمان اجرا و 25 درصد در هزینه‎ها صرفه جویی صورت می‎گیرد، که با توجه به احداث سالانه حدود 10 پست در استان‎های خراسان و 100 پست در کشور، صرفه‌جویی حاصل از این اقدام قابل توجه است.

وی احداث نیروگاه‎های خورشیدی کوچک خانگی و ساخت اینورتر این نیروگاه‎ها با کمک دانشگاه فردوسی، معرفی استان

خراسان‎رضوی به عنوان قطب اتوماسیون کشور و تهیه اسکادای ملی و نرم افزار مربوط به آن به عنوان آخرین حلقه وابستگی به خارج از کشور را از اقدامات مهم شرکت برق خراسان در سال گذشته عنوان کرد.

وی بهره‎برداری از 22 پست به صورت اتوماسیون، احداث اولین نیروگاه بادی 5/1 مگاواتی کشور در خواف، احداث 11 پست 132 کیلو ولت، احداث 135 کیلومتر خط 400 کیلو ولت و 172 کیلومتر خط 132 کیلو ولت، احداث تونل و توسعه فیبر نوری، پیاده سازی نرم افزار "HMI" به صورت بومی و تسویه بخشی از بدهی شرکت به سیستم بانکی را از دیگر اقدامات شرکت برق خراسان در سال گذشته برشمرد.

متولی زاده در ادامه سخنان خود به تایید ساختار سازمانی شرکت برق خراسان از سوی توانیر اشاره کرد و افزود: بر این اساس به جذب نیروی انسانی در سال جاری اقدام می‎کنیم.

وی از مهم‎ترین اقدامات سال گذشته صنعت برق خراسان را استفاده از ظرفیت‎های بودجه عنوان کرد و افزود: شرکت برق خراسان اولین شرکت برق منطقه‎ای است که توانست از این ظرفیت استفاده نماید و با دریافت مجوز از وزارت نیرو منافع حاصل از فروش نیروگاه شریعتی به برق خراسان اختصاص یافت و از این بخش 52 میلیارد تومان جذب شد که استفاده از ظرفیت بودجه سال جاری نیز برای جذب منابع مالی بطور جدی پیگیری می‎شود.

وی در ادامه تبدیل موسسه آتیه کارکنان به شرکت و خرید و فروش سهام آن و توجه به مسائل رفاهی و ورزشی کارکنان را از فعالیت‌های مهم سال گذشته عنوان کرد و افزود: برای سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نام گذاری شده است، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و افزایش مشارکت عموم مردم در اولویت‌های برق خراسان است.

وی ادامه داد: پیگیری فاینانس خارجی، اجاره زمین‌های در اختیار شرکت برای احداث پست از سوی بخش خصوصی، استفاده از قراردادهای دوجانبه برای خرید و فروش انرژی، توسعه انرژی‌های نو و احداث دیسپاچینگ شمال و جنوب با استفاده از نرم افزار بومی از اقدامات مهم سال جاری است.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول