اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

حضرت زهرا (س) مدافع حقیقی ولایت و امامت بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: حضرت زهرا (س) مدافع واقعی و حقیقی ولایت و امامت بود که باید الگوی همه زنان و مردان باشد.

حضرت زهرا (س) مدافع حقیقی ولایت و امامت بود

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: امروز بانوان جامعه باید در عرصه‌های مختلف پیرو ولایت مطلقه فقیه باشند و با بصیرت در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در مسائل سیاسی تابع ولایت و امامت بودند تا جایی که پهلوی مبارکشان را شکستند، بین در و دیوار ماندند و بازوان مبارکشان ضربه دید و در مسجد از امام علی (ع) جانشین پیامبر اکرم (ص) دفاع کردند.

این مسئول در خصوص شخصیت عبادی حضرت فاطمه (س) توضیح داد: در طول شبانه‌روز عبادت این بانوی بزرگوار اسلام قطع نمی‌شد و پیوسته در حال رکوع و سجود بودند به طوری که در روایات آمده است که حضرت زهرا (س) به قدری روی پا می‌ایستاد و عبادت می‌کرد که پاهای مبارکشان متورم می‌شد و هرگاه از نماز فارغ می‌شد برای دیگران دعا می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه جایگاه حضرت فاطمه (س) یادآور موقعیت زن در عالم آفرینش است گفت: آن حضرت در کنار فعالیت‌های اجتماعی، فرزندی مهربان برای خانواده، همسری نمونه برای امام علی (ع) و مادری بی‌نظیر برای فرزندانش بود و به این نحو نسل امامت در دامان پاک ایشان شکل گرفت و از برکت وجود بی بدیلش ادامه یافت.

حسینی افزود: بزرگ بانوی اسلام در هر شرایطی نسبت به استحکام و بقای بنیان خانواده اهتمام می‌ورزید و در امر مدیریت امور زندگی یگانه بود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) مادر خردمندی بود که از بهترین شیوه‌های تربیتی و اخلاقی برای پرورش فرزندانی پاک و صالح بهره می‌گرفت و تمامی اعمالش را با توجه به آیین و قوانین اسلامی انجام می‌داد.

این مسئول تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به لقب‌ها و اسامی زیادی ملقب هستند که از بین آنها فاطمه، صدیقه، طاهره، محدثه، راضیه، مرضیه ، زکیه و زهرا (س) مشهورتر و شناخته شده‌تر است.

بانوان جامعه از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: بانوان و مادران جامعه باید در تربیت فرزند و همسرداری به حضرت زهرا (س) تأسی کرده و از ایشان الگو بگیرند.

حسینی تأکید کرد: بانوان جامعه اسلامی زمانی به سعادت می‌رسند که در عفت، ایثار، فداکاری، مردم داری، شوهرداری، خانه داری و تربیت فرزند پیرو بزرگ بانوی جهان اسلام باشند.

وی اضافه کرد: بانوان جامعه باید بدانند که حضرت فاطمه (س) و همه اهل بیت (ع) سرمشق زندگی ما و کسانی هستند که امید به خدا و روز جزا دارند، پس همه باید از پیامبر گرامی و خاندان پاکش سرمشق بگیرند که سعادت دنیا و آخرت انسان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: روایاتی نقل شده که حضرت زهرا (س) علت غایی جهان هستی است و اگر کسی ادعا کند که واسطه فیض عالم هستی نیز است ادعای او بدون دلیل و به گزاف نیست.

حسینی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در برنامه‌های سیاسی، معنوی، اخلاقی و خانوادگی پیشگام بودند که زنان جامعه هم باید در این برنامه‌ها به ایشان اقتدا کنند.

جایگاه حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه حفظ شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با تأکید بر حفظ جایگاه و شأنیت حضرت زهرا (س) از سوی تمام آحاد جامعه در ایام فاطمیه بیان کرد: حضرت زهرا (س) مادر ائمه اطهار (ع) و عصاره عالم خلقت است که از جایگاه والایی در نزد خدای متعال برخوردار هستند بنا بر این مطلوب است مردم از انجام برخی از امور مفرح و سرور در ایام فاطمیه به ویژه برگزاری مراسم جشن ازدواج و شادی پرهیز کرده و همچنین در مکالمات توجه لازم را داشته باشند.

حسینی افزود: امام صادق (ع) فرمود‌ند: «شیعیان ما از باقی مانده گل ما ساخته شده‌اند و به آب ولایت ما عجین شده‌اند پس در شادی‌های ما باید شاد و در حزن و اندوه ما باید محزون باشند» که باید به عنوان یک مسلمان تلاش کنیم در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کرده تا بتوانیم در دنیا و آخرت به سعادت برسیم.

وی اضافه کرد: در ایام فاطمیه روحانیون و مبلغین طرح هجرت و مستقر در مساجد و منابر روستاها و شهرها به سخنرانی، روضه خوانی و عزاداری می پردازند و همچنین هیئت‌های مذهبی بانوان شهرستان آبیک در ایام فاطمیه به اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی و دینی می‌پردازند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول