اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت گرفت

استقبال مطلوب گردشگران خارجی برای سفر به همدان

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از افزایش تعداد گردشگران خارجی در نوروز 92 نسبت به مدت مشابه در تعطیلات سال گذشته خبر داد.

استقبال مطلوب گردشگران خارجی برای سفر به همدان

رزیتا ناصرالمعمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: با شروع سفرهای نوروزی سال 92 شاهد حضور مسافران و میهمانان از ‌نقاط مختلف کشور در استان همدان بودیم و در کنار این سفرهای داخلی، گردشگران خارجی به صورت گروهی یا انفرادی به استان همدان سفر کردند.

وی افزود: بیش از 170 گردشگر خارجی از کشورهای استرالیا، فرانسه، ترکیه، روسیه، الجزایر، سوئیس و آلمان، چین و ژاپن میهمان همدان بودند که از ابتدای شروع سفرهای نوروزی از چهار نقطه گردشگری شهر همدان شامل آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر، تپه و محوطه باستانی هگمتانه و گنبد علویان با خرید بلیت دیدن کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان ادامه داد: این تعداد گردشگر از طریق خرید بلیت در این چهار مکان شمارش شدند که قطعاً این رقم نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است و امسال شاهد حضور تعداد بیشتری از توریست‌های خارجی در روزهای اول فروردین‌ماه بودیم.

به گفته وی، بیشتر توریست‌های خارجی در سال‌های گذشته از ماه‌های آوریل، مه و ژوئن مصادف با اواخر فروردین، اردیبهشت و خرداد به همدان سفر می‌کردند و حضور این تعداد در فروردین‌ماه در استان بسیار جالب توجه است.

ناصرالمعمار در ادامه با اشاره به نظارت‌های مطلوب در ایام نوروزی تحت نظارت این معاونت در ستاد تسهیلات نوروزی استان صورت گرفته است، ادامه داد: بر اساس وظیفه سازمانی و همچنین تصمیم و تأکیدات اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان نظارت عالیه بر عملکرد تأسیسات مرتبط با گردشگری بر عهده سازمان میراث و این معاونت گذاشته شده بود که با همکاری سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار عضو کارگروه گردشگری استان انجام شد.

وی یادآور شد: هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر و مسافرخانه‌ها، سوئیت و منازل شخصی استیجاری که دارای مجوز و همچنین خانه‌های معلم و مدارس وابسته به آموزش و پرورش، رستوران‌های شهری و بین شهری‌، سفره‌خانه‌های سنتی دارای مجوز‌، سالن‌های ورزشی محل اسکان مسافران، سایت نمایشگاه بین‌المللی همدان و دهکده توریستی گنجنامه در این طرح نظارتی مورد بازدید کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفتند که در صورت وجود مشکلات، طبق ضوابط جاری با آنان برخورد شد و یا مورد تشویق قرار گرفتند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نظارتی نوروز امسال از 26 اسفند تا پایان روز کاری 16 فروردین 92 بیش از 860 بازدید نظارتی در سطح استان انجام شده که در بازدید‌های به عمل آمده به واحدهای متخلف دو تذکر و 18 اخطار کتبی داده شد، همچنین یک‌ واحد رستوران بین ‌راهی تعطیل و 19 واحد صنفی به دلیل خدمات مطلوب و برخورد مناسب با گردشگران با نصب پلاکارد مورد تشویق قرار گرفتند.

وی در پایان عنوان کرد: در استان همدان 11 هتل درجه یک با ظرفیت یک‌هزار تختخواب به نام‌های یاس، مرمر، بوعلی، آزادی، باباطاهر و هتل آپارتمان خاتم در سطح شهر همدان، هتل نهاوند در شهرستان نهاوند، هتل سینا در شهر لالجین، هتل ملت در شهرستان فامنین و همچنین مهمانسرای گردشگری علیصدر در مجتمع غار علیصدر و همچنین 19 مهمانپذیر در سطوح مختلف و در 9 شهرستان تابعه استان آماده پذیرایی از مسافران در تمام فصول سال هستند.

انتهای پیام/89020/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول