اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران:

33 درصد نفتی‌های گچساران به فشارخون و دیابت مبتلا هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 33 درصد از جمعیت بالای 30 سال حوزه نفت گچساران به بیماری‌های فشار خون و دیابت مبتلا هستند.

33 درصد نفتی‌های گچساران به فشارخون و دیابت مبتلا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ستار اسدپور امروز در سخنانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه گچساران با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت و اهمیت شعار جهانی «فشار خون را جدی بگیریم»، اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر دو میلیون نفر از کودکان در سطح جهان به بیماری فشار خون مبتلا هستند که این موضوع نشان می‌دهد که این بیماری سن خاصی نمی‌شناسد و همه افراد ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

20 درصد جمعیت بالای 30 سال کشور فشار خون دارند

وی افزود: این موضوع می‌طلبد که وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش با اتخاذ و افزودن برنامه‌هایی از جمله گنجاندن فعالیت‌های بدنی و ورزش در مدارس از افزایش وزن دانش آموزان که یکی از مهم‌تریم دلایل ابتلا به فشار خون است، جلوگیری کنند.

اسدپور تصریح کرد: در ایران از هر پنج نفر یک نفر بالای 30 سال به بیماری فشار خون مبتلا است و افزون بر 20 درصد از جمعیت بالای 30 سال کشور به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان این‌که فشار خون عوارض و تبعات بسیار ناگوار و خطرناکی را به همره دارد، یادآور شد: 50 درصد از جمعیت کشور به چاقی و افزایش وزن و چربی خون مبتلا هستند که این افراد در معرض ابتلا به فشار خون قرار دارند.

فشار خون سومین عامل مرگ و میر در جهان

اسدپور ادامه داد: سومین عامل مرگ و میر در جهان بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح رانندگی به بیماری فشار خون اختصاص دارد.

وی میزان مصرف نمک در کشور را دو برابر جهان دانست و گفت: مصرف نمک باید کنترل شود و سعی شود از نمکدان‌ها در سفره غذایی منازل و رستوران‌ها استفاده نشود اگر چه نمک مورد نیاز بدن ما بوده اما استفاده ما از نمک بیش از حد استاندارد است.

17.2 درصد جمعیت بالای 30 سال روستاهای گچساران فشار خون دارند

اسدپور با بیان آمار افراد مبتلا به فشار خون در گچساران تصریح کرد: با توجه به بیماریابی فعال در حوزه روستایی 17.2 درصد از جمعیت بالای 30 سال روستاهی گچساران به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: با توجه به این‌که بیماریابی در حوزه شهری به صورت فعال نیست، 9 درصد جمعیت بالای 30 سال مبتلا به بیماری فشار خون شناسایی شده است.

اسدپور با اشاره به بیماریابی فعال در صنعت نفت گچساران گفت: در حوزه صنعت نفت گچساران حدود 23 درصد از جمعیت بالای 30 سال این حوزه به بیماری فشار خون و حدود 10 درصد نیز به بیماری دیابت مبتلا هستند که با این آمار حدود 33 درصد از جمعیت نفت گچساران به بیماری فشار خون و قند خون هستند.

وی کنترل وزن، انجام ورزش، کم کردم مصرف نمک و غذاهایی چرب را از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون عنوان کرد و خاطرنشان کرد: داشتن رژیم غذایی حاوی میوه‌جات و سبزیجات، لبنیات کم چرب و غذاهای حاوی دانه‌های سبوس‌دار و استفاده از خشکبارها از دیگر را‌ه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون است.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول