اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان خبر داد

بازدید یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های کرمان / باغ شاهزاده ماهان رکورد زد

فرماندار کرمان گفت: یک میلیون نفر گردشگر طی ایام نوروز از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان بازدید کردند.

بازدید یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های کرمان / باغ شاهزاده ماهان رکورد زد

بهنام سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی ایام نوروز یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان بازدید به ‌عمل آوردند.

وی ابراز داشت: باغ شاهزاده ماهان با 142 هزار نفر، حمام گنجعلیخان با 139 هزار و 500 گردشگر، کلوت‌های شهداد با 99 هزار گردشگر، آستانه شاه نعمت‌الله‌ولی ماهان با 74 هزار و 405 نفر، آبشار راین با 43 هزار و 760 نفر و ارگ راین با 20 هزار و 729 نفر بیشترین بازدیدکننده را در عید نوروز به خود اختصاص دادند.

سعیدی با بیان اینکه تعداد افراد بازدیدکننده از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در استان کرمان نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، افزود: باغ شاهزاده ماهان 41.4 درصد و حمام گنجعلیخان کرمان با 38.5 درصد بیشترین رشد تعداد بازدیدکننده را در بین آثار شاخص استان کرمان به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی اقامت مسافران نوروزی در هتل‌های شهر کرمان تصریح کرد: در نوروز سال جاری ضریب اشغال برخی هتل‌های کرمان افزون بر 120 درصد بود که این رقم در تاریخ هتلداری کرمان بی‌سابقه است.

این مسئول با اشاره به اینکه در هفت روز نخست سال جاری ضریب اشغال مراکز اقامتی شهر کرمان از قبیل هتل، مهمانپذیر، پانسیون و ستادهای اسکان آموزش و پرورش 100 درصد بوده است، عنوان کرد: با اتخاذ تدابیر لازم به ظرفیت تمام مراکز اقامتی 10 تا 20 درصد در ایام نوروز افزوده شد.

انتهای پیام/2446/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول