اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی‌کیا در دیدار با کارآفرینان قم:

ادغام وزارتخانه راه و شهرسازی اجحاف به کشور بود

خبرگزاری فارس: وزیر سابق مسکن و شهرسازی دولت نهم با تاکید بر اینکه ادغام وزارتخانه راه و شهرسازی هدفی نداشت، گفت: با این اتفاق عملکرد و قدرت اجرایی هر دو وزارتخانه را از کار انداختند و اقدام مناسبی برای کشور نبود.

ادغام وزارتخانه راه و شهرسازی اجحاف به کشور بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد سعیدی‌کیا در دیدار با رئیس جمعیت انبوه‌سازان کشور و جمعی از کارآفرینان استان با اشاره به اینکه با ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری به شدت مخالف بودم و در همین زمینه با بزرگان کشور نیز مکاتبه کردم، اظهار کرد: این دو وزارتخانه به لحاظ کار و اجرا بسیار تفاوت دارند.

وی با تاکید بر اینکه ادغام این دو وزارتخانه هدف مشخصی نداشت، تصریح کرد: با این اتفاق عملکرد و قدرت اجرایی هر دو وزارتخانه را از کار انداختند و اقدام مناسبی برای کشور نبود.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم با اشاره به اینکه دولت به بخش مسکن توجه ویژه داشت و از طرح جامع مسکن، طرح «مسکن مهر» متولد شد، خاطرنشان کرد: مسکن مهر پایه خوبی برای 30 درصد مسکن کشور است و قرار بود کیفی‌سازی در راس کار باشد و بناهای خوبی ساخته شود.

*طرح مسکن مهر تداوم داشته باشد

سعیدی‌کیا تصریح کرد: این طرح باید با اصلاحاتی ادامه پیدا کند و از مردم پول گرفته شده است و به همین دلیل دولت جمهوری اسلامی با هر رئیس جمهوری باید قول خود را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه وی اصولگرا تعریف می‌شود اما خود را مستقل می‌داند، اضافه کرد: اعتقاد دارم حتما کشور را بهتر از این می‌شود اداره کرد و حق مردم و نظام خیلی بیشتر از این است که در شرایط موجود شاهد هستیم.

*به مدیران کشور جفا شد

وزیر سابق مسکن و شهرسازی دولت نهم با تاکید بر اینکه در این دوره نه فقط به مدیران بلکه به مدیریت کشور جفا شد، تصریح کرد: آیا کسی روش تعویض مدیران در این دوره را تایید می‌کند؟

*به بخش خصوصی اجازه عرض اندام دهیم

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه باید به بخش خصوصی اجازه عرض اندام داده شود، اظهار کرد: در اقتصاد امور باید به مردم داده شود و دولت سیاستگذاری کند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه قوانین اقتصادی از ثبات خوبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: وقتی کارشناسی خوبی صورت نگیرد شاهد تغییر قوانین اقتصادی و آسیب به تولید کشور هستیم.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی دولت نهم با اشاره به اینکه تاسیسات زیربنایی افزایش یافته اما آبادانی به معنای واقعی در کشور را فراهم نکرده است، تصریح کرد: به کارآفرین باید ارزش دهیم و قبول کنیم کارآفرین‌ها کشور را اداره می‌کنند.

سعیدی‌کیا از تنگ نظری برخی در جامعه مبنی بر ترسیدن از ثروتمند شدن افراد انتقاد کرد و افزود: مردم و کشور باید ثروتمند شوند و از امکانات خدادادی کشور همه به سهم مساوی استفاده کنند.

*اجرای هدفمندی یارانه‌ها نامناسب بود

وی با انتقاد از نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: پول نفت را در جامعه تزریق کردیم اما سهم تولید را ندادیم و از طرفی طرحی که باید چند ساله اجرا می‌شد را یک ساله و با سرعت اجرا کردند و به همین دلیل شوک تورمی به اقتصاد کشور وارد شد.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی دولت نهم تصریح کرد: حل مشکلات تولید، بیکاری را از میان بر می‌دارد.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه مخالف دیپلماسی منفعلانه و پرخاشگرانه است، تصریح کرد: متاسفانه در دیپلماسی خارجی قوی عمل نکردیم و حرفی که باید با آرامش زده می‌شد را با دعوا به طرف مقابل رساندیم.

وی با تاکید بر اینکه مگر آمریکا همه دنیا است که ما با همه دنیا لج افتاده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید با دنیا همکاری کنیم و نمی‌شود دور خود دیوار بکشیم.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی دولت نهم با اشاره به اینکه با سیاست خارجی خوب می‌توان اقتصاد را توسعه داد، اضافه کرد: در مورد رابطه با آمریکا اگر رئیس جمهور تبادل اطلاعات و سیاست‌های رهبری را اجرا کند می‌تواند مسائل میان دو کشور را سریع‌تر حل کند.

سعیدی‌کیا عدم صداقت با مردم را یکی از آسیب‌های دولت برشمرد و اضافه کرد: مردم نسبت به رفتارها و اقدامات ما نگران هستند چون با صداقت با آن‌ها برخورد نشده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت یکی از مهم‌ترین مشکلات اصلی کشور است، اظهار کرد: تحریم‌ها را خوب مدیریت نکردیم که امروز شاهد این وضعیت هستیم.

*سازمان برنامه و بودجه احیا شود

وزیر سابق مسکن و شهرسازی بر احیای سازمان برنامه و بودجه تاکید و تصریح کرد: بودجه کشور هر سال کسری دارد اما آقایان بیایند شفاف به مردم بگویند و مگر مشکلات اقتصادی پنهان شدنی است که با مردم روراست نیستیم.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول