اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد

اتمام مراحل زیباسازی زیرگذرهای طباطبایی و دستغیب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: عملیات اجرایی مراحل زیباسازی زیرگذرهای طباطبایی و دستغیب که ماه گذشته آغاز شده بود، به پایان رسید.

اتمام مراحل زیباسازی زیرگذرهای طباطبایی و دستغیب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمحمد موسوی‌منش اظهار داشت: زیباسازی و مراحل طراحی ترکیبی، پوسته‌سازی، تکمیل جداره و اجرای آستر رویه دو زیرگذر شهید طباطبایی و شهید دستغیب با اجرای مراحل تکمیلی طرح‌های برنامه‌ریزی شده پس از یک ماه تلاش بی‌وقفه کارشناسان سازمان زیباسازی به پایان رسید.

وی ادامه داد: طرح اجرا شده در دو وجه زیرگذر دستغیب از طرح‌های حرفه‌ای یکی از هنرمندان بنام استان است که ویژه این زیرگذر طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم بیان کرد: در عملیات اجرایی این زیرگذر نیز، طرح با اجرای ترکیبی از پوسته‌سازی کامل بدنه و اجرای آستر رویه و بتنی با پوشش رنگ بر روی آن آغاز و با اضافه کردن حجم‌های برجسته بتن رنگی به همراه حجم‌هایی از فلز برش خورده لیزری، کار تکمیل شده که در مشاهده عبوری نمایی از آزادی و استقامت را به تصویر می‌کشد.

وی همچنین در تشریح جزئیات زیباسازی زیرگذر طباطبایی عنوان داشت: اجرای طراحی این زیرگذر در هر سمت به میزان 154 متر طول، تلفیقی از سنگ تراورتن شکلاتی به صورت ازاره و سنگ آنتیک در قسمت میانی زیرگذر و با طراحی موج‌گونه انجام شده که با اجرای یک لایه آستر و رنگ آمیزی روی قسمت فوقانی و تکمیل 250 متر مربع سیمان‌کاری، 250 متر مربع نقاشی، 370 متر مربع سنگ آنتیک تراورتن و 280 متر مربع سنگ تراورتن ازاره، عملیات زیباسازی آن به پایان رسیده است.

موسوی‌منش از اتمام یک پروژه در دست اقدام دیگر خبر داد و افزود: عملیات زیباسازی و جداره‌سازی و نورپردازی دیواره پیاده راه بلوار شهید منتظری جنب میدان نیایش با طرح هنری انتزاعی از تصویر بارگاه حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرا شده و تلفیقی از نقش برجسته سفال و فلز به نشانه نزدیکی دیواره مصلی و حرم مطهر، با طرح مذهبی و لعاب فیروزه‌ای طراحی و تکمیل شده است.

وی افزود: همچنین این سازمان عملیات تکمیل فاز 2 زیرگذر امامزاده ابراهیم را در دست اقدام دارد این پروژه شامل اجرای طرح موزاییک زیبایی شامل «اقلیم شهر قم در کنار بارگاه کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران» بوده که در تلاش هستیم این پروژه نیز مانند تکمیل دیگر زیرگذرهای سطح شهر تا پایان سال جاری و ابتدای سال جدید، اجرایی شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول