اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

هرمزگان در 10 روز پذیرای 12 میلیون گردشگر

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی ده روز سال نو 12 میلیون گردشگر از این استان بازدید کردند، گفت: الهام‌گیری از طبیعت می‌تواند درک صحیحی از این موضوع که پایان هر سختی یک بهار است را به انسان بدهد.

هرمزگان در 10 روز پذیرای 12 میلیون گردشگر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در نشست ستاد دائمی تسهیلات سفر با بیان اینکه میهمان‌نوازی و میزبانی در ایران برگرفته و برخاسته از عقاید دینی مذهبی است افزود: اسلام به نوروز و طبیعت و بهره‌مندی از آن نگاهی ویژه و متفکرانه دارد.

وی ادامه داد: نوروز بی‌گمان فرصتی مناسب برای تمامی مسلمانان و ایرانیان برای حرکت و رسیدن به سمت کمال و پیشرفت است.

استاندار هرمزگان افزود: تغییر ایام یکی از نشانه‌های قدرت خداوند است و از این‌روست که درک قدرت الهی می‌تواند بشر را به سمت شناخت بیشتر از جهان هستی سوق دهد.

عزیزی با بیان اینکه الهام گیری از طبیعت می‌تواند درک صحیحی از این موضوع که پایان هر سختی یک بهار است را به انسان بدهد، ادامه داد: در پایان هر سختی یک بهار به انتظار نشسته است.

به گفته وی، این به درستی همان بهار تاریخی امت اسلام است که شرایط را درک می‌کند و منتظر عدالت‌گستر واقعی است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایران اسلامی درک درستی از ایام در طول سال‌های متمادی داشته است، جایگاه این ایام و سیاحت و سفر همواره در نظام اسلامی مورد تاکید قرار دارد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی هرمزگان یادآور شد: سفر از یک‌رو فرصتی برای ایجاد شادابی و شروع دوباره و از طرفی نیز در روند جدید کشورها حوزه‌ای است که می‌تواند با ساماندهی و مدیریت صحیح منجر به تقویت بخش اقتصادی و اجتماعی کشورها شود.

عزیزی با بیان اینکه دولت نهم و دهم همواره توجه وافری به ساماندهی و توسعه سفر در کشور داشته است، اضافه کرد: راه‌اندازی و تشکیل ستاد سفرهای دائمی کشور از دستاوردهای دولت عدالت محور است که می‌تواند سبب توسعه هر‌چه بیشتر فضای گردشگری کشور شود.

وی در ادامه به ورود 12 میلیون گردشگر به هرمزگان طی یکم تا دهم ماه جاری و همچنین جابه‌جایی بیش از 450 هزار خودرو و 2.7 میلیون نفر در مسیرهای دریایی این استان خبر داد.

به گفته عزیزی، این رقم جابه‌جایی دریایی حتی می‌تواند در این‌بازه زمانی کوتاه در دنیا نیز منحصربه‌فرد و کم نظیر باشد.

استاندار هرمزگان در ادامه به ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی این استان نیز اشاره و افزود: عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در هرمزگان نسبت به نوروز گذشته بیش از 80 درصد افزایش نشان می‌دهد که این رشد نیز نشان خوبی از رشد و بالندگی این حوزه دارد.

انتهای پیام/88001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول