اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم

قشم دارای کمترین واردات در میان مناطق آزاد است

خبرگزاری فارس فارس: قشم با بیش از 155 واحد صنعتی فعال و صدور اقلام گوناگون به خارج از کشور از کمترین میزان واردات در میان مناطق آزاد ایران برخوردار است.

قشم دارای کمترین واردات در میان مناطق آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمدرضا نوری در نشستی با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها گفت: رویکرد منطقه آزاد قشم از ابتدا تجاری صنعتی بوده است، و از این رو این جزیره هم اکنون از وجود 155 واحد صنعتی فعال و صدور اقلامی مانند شمش روی و سرب، سود می‌برد.

وی تصریح کرد: اگر چه با نوسانات بازار ارز شاهد بود و نمود هر چه بیشتر کالاهای تولید داخل همچون کیف، کفش و پوشاک در بازار قشم بوده‌ایم، این همه هنوز جوابگوی خیل عظیم گردشگران و تقاضاهای گوناگون آنان نیست و همچنان کسانی که به نقاط مرزی سفر می‌کنند، به خرید کالای خارجی تمایل نشان می‌دهند.

نوری در ادامه برای برون رفت از این وضعیت وعده داد که تولیدکنندگان داخلی برای آوردن محصولات شان به قشم به مانعی برنخورند و مورد تشویق قرار بگیرند.

این مسئول همچنین میزان 35 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی را در قشم، نشان دهنده فراهم بودن زمینه‌ها برای جذب سرمایه خارجی دانست و افزود: از کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، چین و ژاپن در قشم سرمایه گذاری کرده‌اند و محصولاتی مثل سیمان، بتن و انواع آشامیدنی‌ها را در این جا تولید می‌کنند.

مدیر عامل صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم یادآور شد: سرمایه‌گذاران خارجی از امتیازاتی همانند تردد بدون روادید، و معافیت 20 ساله از مالیات و امکان ثبت مستقل شرکت، در مناطق آزاد برخوردارند، و قشم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

نوری در خصوص صادرات نیز اضافه کرد: محصولات‌مان را به عراق، امارات متحده عربی، روسیه و کشورهای آفریقایی صادر می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به افتتاح محورهای مختلف شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس در سال‌های آتی، آن را رویدادی بزرگ قلمداد، و نسبت به تحول کامل شرایط اظهار امیدواری کرد.

به گفته نوری، در نتیجه فواید طرح‌هایی چون پل بزرگ خلیج فارس و اسکله کاوه، از هم اکنون هلدینگ‌های بزرگ تجاری داخلی و خارجی خواستار احداث پالایشگاه و صنایع تولید برق، گاز و فولاد در منطقه‌اند.

انتهای پیام/2310/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول