اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل مطرح کرد

3 هفته تعطیلات سم مهلک برای تولید / نباید سایه حماسه سیاسی بر اقتصادی غالب باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تعطیلات سه هفته‌ای ایام نوروز در سطح ملی سم مهلکی برای عرصه تولید و اقتصاد است.

3 هفته تعطیلات سم مهلک برای تولید / نباید سایه حماسه سیاسی بر اقتصادی غالب باشد

حسین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: معلوم نیست مبنای این تعطیلات و دوراندیشی در این زمینه کدام موضوع است که عده‌ای دوست دارند کشور همیشه در تعطیلات و خواب باشد.

وی ادامه داد: هرچند برخی‌ها مدعی هستند که در مابین تعطیلات ایام نوروز چند روزی نیز دستگاه‌ها فعال هستند، اما عملاً تعطیلات به قدری بر کار و تولید سایه افکنده است که اکثر مدیران و کارکنان در این ایام مابین تعطیلات نیز به مرخصی می‌روند و عملاً مجال کار و تلاش مهیا نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این اوضاع و احوال هیچ انتظاری از تولید، صنعت و اشتغال وجود ندارد و در واقع بسیاری از بسترهای شکوفایی اقتصادی نیز رو به تعطیلی است.

پیرمؤذن با انتقاد از تحقق نیافتن اهداف شعار سال گذشته با عنوان «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» افزود: این سال یک فرصت استثنایی برای توسعه کشور بود، اما به جای بهره‌گیری از این فرصت بیشتر وقت مسئولان به دعوا، نزاع و درگیری سپری شد.

این مسئول تصریح کرد: توسعه کشور در بخش‌های مختلف بدون توسعه اقتصادی میسر نیست و توسعه اقتصادی نیز بدون توجه به مؤلفه تولید داخلی و حمایت از تلاشگران عرصه صنعت و تولید امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس کانون کار‌آفرینان استان با اشاره به آمار تکان‌دهنده بیکاری در کشور و استان اردبیل ابراز داشت: اگر یکی از معضلات اصلی کشور بیکاری است راه‌ حل آن توسعه اقتصادی است که رهبری فرزانه انقلاب امسال از آن به عنوان حماسه اقتصادی یاد کردند.

پیرمؤذن با اعلام اینکه نباید در سال حماسه سیاسی و اقتصادی تکاپو در خلق حماسه سیاسی بر اقتصادی غالب بوده و سایه بیفکند، بیان داشت: اقتصاد توانمند اولی‌تر از سیاست بی‌سرانجام است که عده‌ای بر آن تأکید می‌کنند.

وی در پایان با انتقاد از وضعیت نابسامان واحدهای تولیدی و شهر‌ک‌های صنعتی در اردبیل اذعان داشت: در سه ماه اول سال به دلیل شرایط بد اقتصادی هیچ آرزو و آمالی در تحقق اهداف حماسه اقتصادی مهیا نیست؛ مگر اینکه تلاش مستمر دلسوزان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62007/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول