اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان اعلام کرد

پربازدیدترین آثار گردشگری کردستان در تعطیلات نوروزی امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: 1600 اثر تاریخی در استان شناسایی شده که 10 اثر آن بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

پربازدیدترین آثار گردشگری کردستان در تعطیلات نوروزی امسال

فرهاد میمنت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اگرچه استان کردستان در سال‌های اخیر به عنوان مقصد گردشگران انتخاب می‌شود، اما امسال وضعیت متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است که این در آمار گردشگران نمود عینی دارد.

وی ادامه داد: استان کردستان با دارابودن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعت بکر از اولویت‌های انتخابی برای سفرهای نوروزی است که گردشگران و مسافران نوروزی بسیاری را به خود جذب می‌کند؛ کما اینکه مهمان‌نوازی مردم فرهنگی استان نیز در این امر مهم بی‌تأثیر نبوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان خاطرنشان کرد: غار کرفتو در شهرستان دیواندره، دریاچه زریوار در شهرستان مریوان، روستای پالنگان در شهرستان کامیاران، روستای اورامان تخت در شهرستان سروآباد، امام‌زاده بابا گرگر در شهرستان قروه، مراکز تجاری شهرستان بانه و عمارت آصف (خانه کرد)، موزه باستان‌شناسی، بازار سرپوشیده، سنتی و پارک و مجموعه نمونه گردشگری آبیدر در سنندج از جمله جاذبه‌های پربازدید استان کردستان در چند روز اخیر تعطیلات امسال بوده‌اند.

میمنت‌آبادی در ادامه از راه‌اندازی غذاخوری سنتی در غار باستانی کرفتو در شهرستان دیواندره خبر داد.

وی تصریح کرد: این واحد غذاخوری سنتی به منظور ارائه خدمات به مسافران و گردشگران با توجه به استقبال بسیار زیاد مسافران نوروزی از غار باستانی کرفتو راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: در آشپزخانه این سفره‌خانه، غذاهای محلی از جمله ( کلانه ـ آش دوغ ـ کولیره ـ برساق و ... ) تهیه و به گردشگران عرضه می‌شود.

میمنت‌آبادی یادآور شد: برای رفاه حال مسافران و گردشگران و برای سهولت اجرای فرایض نماز، در این مکان پربازدید علاوه بر نمازخانه موجود، از اول تعطیلات نوروزی خیمه نماز نیز برپا شده است.

وی گفت: استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی از جشنواره صدای بهار در تمامی مراکز شهرستان‌های استان خوب بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اذعان داشت: با توجه به نظرسنجی‌های به عمل آمده و اظهارات مسافران ورودی به استان، جشنواره صدای بهار در تمامی مراکز شهرستان‌های استان بسیار غنی و پربار بوده و از استقبال بسیار خوبی برخوردار شده‌ است.

میمنت‌آبادی ابراز داشت: برپایی غرفه نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله معرفی جاذبه‌های فرهنگی،‌ تاریخی و طبیعی، اجرای موسیقی و رقص محلی ویژه مناطق مختلف استان کردستان در مراکز شهرستان‌ها، برپایی غرفه نمایش توانمندی‌های مربوط به بخش‌های خصوصی فعال استان از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی و برپایی غرفه نمایش شیوه پخت غذاهای سنتی استان کردستان در محل عمارت حبیبی از جمله اقدامات ستاد تسهیلات استان بوده است.

وی، برپایی غرفه نمایش تولید صنایع دستی ویژه استان کردستان در عمارت حبیبی و پارک کودک و در تمامی شهرستان‌های استان، اجرای مراسم سمبلیک ویژه تحویل سال نو با اجرای موسیقی و رقص محلی، به نمایش گذاشتن فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1392 در قالب نمایشگاه در محل خانه حبیبی و پارک کودک منطقه نمونه گردشگری آبیدر و برپایی غرفه ویژه سوغات و شیرینی‌های محلی استان کردستان را از دیگر فعالیت‌های این ستاد برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در پایان متذکر شد: اهدای کادو، بسته فرهنگی و سوغات استان به اولین مسافران ورودی به مرکز استان و تمامی شهرستان‌های استان در لحظه سال تحویل با حضور معاونان استاندار، فرمانداران، مدیران و مسئولان استانی، اجرای مانور خودروهای امدادی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1392، برگزاری مسابقه کردستان‌شناسی با همکاری صدا و سیمای مرکز استان، اهدای صنایع دستی استان به برندگان مسابقه، اجرای جنگ‌های شادی و نمایش‌های خیابانی در شهرستان‌های مختلف استان از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر استان کردستان در تعطیلات نوروزی امسال است.

انتهای پیام/79001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول