اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

فعالیت 400 مبلغ و مبلغه در شهرستان کنگان

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از فعالیت 400 مبلغ و مبلغه در شهرستان کنگان به‌منظور افزایش سطح معلومات دینی و بصیرت‌بخشی مردم خبر داد.

فعالیت 400 مبلغ و مبلغه در شهرستان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی کنگان اظهار داشت: مبلغان امور دینی و روحانیون عهده‌دار رسالتی هستند که با اقتدا به سیره پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) خود را متعهد می‌دانند که زشتی‌ها و ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی را ترمیم و اصلاح کنند و زیبایی‌ها و هنجارها را به مردم معرفی کنند و در افق بالاتری بشریت را به جامعه‌ای سالم و برتر راهنمایی کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله تبلیغ و نقش مؤثر آن در تعالی فرهنگ و اطلاعات اسلامی افراد جامعه و بهره‌وری هر چه بیشتر از طلاب علوم دینی برای نشر و گسترش معارف دینی مراکز متعددی امر اعزام طلاب و روحانیان به‌منظور تبلیغ را به عهده دارند و در همین راستا سال گذشته در مناسبت‌های مذهبی 400 مبلغ و مبلغ به امر تبلیغ اهتمام ورزیدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خاطر نشان کرد: مراکز اعزام کننده اعزام مبلغ به این شهرستان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دفاتر مراجع عظام تقلید، ستاد طرح هجرت، مستقر در حوزه علمیه معصومیه و مرکز اعزام مبلغ مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بوده‌اند.

وی گفت: اقامه نماز جماعت، برگزاری جلسات سخنرانی، برگزاری گفتمان‌های دینی به منظور بالا بردن سطح آگاهی‌های اجتماعی و سیاسی مردم، برگزاری مسابقات دینی و فرهنگی، پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام، همکاری با دفاتر ائمه جمعه و شوراهای اسلامی از اهم فعالیت‌های این مبلغان بود.

اهرمی عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سال 91 تعداد بیش از 36 محفل قرآنی برگزار شد که این حاکی از رویکرد مثبت دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان است.

این مسئول افزود: اداره تبلیغات اسلامی کنگان با همکاری مؤسسه جامعة القرآن الکریم و اهل‌بیت(ع)، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناحیه مقاومت سپاه، دفتر امام جمعه و فرمانداری کنگان از عمده دستگاه‌هایی هستند که به اجرای محافل قرآنی اقبال خوبی نشان دادند و امید می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان اذعان داشت: معرفی چهره‌های قرآنی فعال از جمله حافظان و قاریان مطرح، باعث و بانی رونق اشاعه فرهنگ قرآنی است.

انتهای پیام/2451/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول