اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی خبر داد

رشد 6 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان‌شرقی

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد شش درصدی اقامت گردشگران در سه شب گذشته در استان، این افزایش را نتیجه آمادگی کامل استان برای استقبال از گردشگران دانست.

رشد 6 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعدازظهر امروز در بازدید از مراکز اقامتی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز 28 اسفند و آغاز سفرهای نوروزی بیش از شش درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ثبت شده که نشان از آمادگی تأسیسات و واحدهای گردشگری و نیز معرفی خوب آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی دارد.

محمدی با اشاره به استقبال گردشگران از برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری استان در نوروز، یادآور شد: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد سفری شاد و خوب برای گردشگران نوروزی، جشنواره ملی صدای بهار در آذربایجان‌شرقی همگام با سراسر کشور برپا شده و فضای شادی و نشاط را با محوریت آداب و رسوم نوروزی و بومی بر این شهر گسترده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان نوروز را واقعه‌ای مهم و فراگیر در جغرافیای فرهنگی ایران و کشورهای پارسی زبان خواند و گفت: پس از ثبت جهانی این آیین باستانی و ملی، اهمیت برپایی آداب و رسوم بومی اقوام در پاسداشت این عید بیش از پیش شده است.

دبیر ستاد دایمی  تسهیلات سفر آذربایجا‌ن‌شرقی، افزایش گردشگران خارجی ورودی به کشور و به ویژه آذربایجان‌شرقی را نشانه‌ای بر امنیت حاکم و موجود در کشور خواند و بیان داشت: دیدگاه گردشگران خارجی هنگام ورود به ایران و پس از خروج از کشورمان قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع گردشگری در بهبود دیدگاه‌های جهانی نسبت به کشور، تصریح کرد: جذب گردشگران و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی یکی از اصلی‌ترین راه‌های صدور آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کشورمان به شمار می‌رود.

مرمت 150 مسجد تاریخی در آذربایجان‌شرقی

این مقام مسئول سال 91 را سالی ویژه در حوزه مرمت آثار تاریخی مذهبی خواند و اذعان داشت: از 150 مسجد تاریخی ثبت ملی شده استان بیش از 120 مورد آنها مرمت شده و مابقی در دست مرمت قرار دارند.

محمدی همچنین ایجاد اشتغال در رشته‌های صنایع دستی، آموزش رایگان گسترده در شهرستان‌های مختلف، اعطای تسهیلات به هنرمندان و بیمه را از جمله اقدامات مؤثر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 91 اعلام کرد که به عنوان تکلیفی ویژه در سال آینده نیز ادامه دارد.

وی، مشارکت و فعالیت تمامی 18 عضو ستاد دائمی تسهیلات سفر به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی را در آمادگی استان برای استقبال از گردشگران بسیار مؤثر دانست و گفت: با بسیج تمام نیروهای مرتبط با صنعت گردشگری استان، شاهد رشد شش درصدی اقامت گردشگران نوروزی در سه شب نخست سال نو بوده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: با الگو قرار دادن فرمایشات مقام  معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اقدامات لازم برای ایجاد نوروزی خوش و خاطره‌انگیز برای گردشگران و هموطنان فراهم شده است و همچنین برنامه‌ریزی شده است که برای تکریم و گرامیداشت ایام فاطمیه تمام فوق‌برنامه‌های سازمان در این ایام تعطیل و فقط نمایشگاه‌های صنایع دستی در کنار تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای رفاه حال گردشگران نوروزی دایر خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول