اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از 8 کشته و مجروح در یک سانحه رانندگی گزارش می‏دهد

باز هم حادثه در محور فیروزکوه، باز هم سکوت پلیس راه منطقه

در حالی که این روزها محور ارتباطی مهم فیروزکوه‌ ـ دماوند حوادث مختلفی را به خود می‏بیند، پلیس‌راه این منطقه هم‏چنان یا سکوت اختیار کرده یا شرایط را عادی توصیف می‏کند.

باز هم حادثه در محور فیروزکوه، باز هم سکوت پلیس راه منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رئیس مرکز کنترل و فرماندهی راهور ناجا عصر امروز از کشته شدن دو نفر و مصدومیت شش تن دیگر در حادثه برخورد یک‌‌ دستگاه پراید با یک‌‌ دستگاه کامیون ایسوزو در جاده فیروزکوه خبر داد.

رضا سلبی گفت: ساعت 12:40 روز گذشته در کیلومتر 30 جاده دماوند به فیروزکوه در شرق استان تهران، بر اثر برخورد یک ‌دستگاه خودروی سواری پراید با یک ‌دستگاه کامیون ایسوزو، دو نفر جان خود را از دست دادند و شش نفر دیگر مجروح شدند.

وی گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‏آلودگی از جانب راننده سواری پراید و بی‏احتیاطی راننده کامیون ایسوزو به علت توقف در سطح راه و عدم استفاده از علائم هشداردهنده اعلام شده است.

مگر تردد انواع کامیون در محور فیروزکوه ممنوع نبود؟

این حادثه در حالی در روز نهم فروردین ماه جاری در محور ارتباطی مهم فیروزکوه ـ دماوند رخ داد که فرمانده پلیس‌راه فیروزکوه ـ دماوند ظهر همان روز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فیروزکوه، با اعلام آخرین محدودیت‏های ترافیکی گفت: تردد انواع تریلر و کامیون در محور فیروزکوه با تصمیم پلیس‌راه ممنوع شد.

حمید رنجبر از ممنوعیت تردد انواع تریلر و کامیون به جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 24 هفدهم فروردین ماه خبر داد.

فرمانده پلیس راه فیروزکوه ـ دماوند تصریح کرد: این محدودیت‏ها به منظور رفاه حال هر چه بیشتر مسافران و روانی ترافیک، در هر دو لاین جاده تهران ـ مازندران اعمال شده است.

حال سئوالی که در این زمینه مطرح می‏شود این است که مگر تردد انواع کامیون در محور فیروزکوه ممنوع نبوده است، پس چطور این خودرو در سطح جاده در حال تردد بوده و پلیس‌راه مانع از تردد آن نشده است و اگر کامیون ایسوزو از نظر پلیس‌راه از نوع «کامیونت» تشخیص و مجوز عبور به راننده آن داده شده است، پس چرا رئیس مرکز کنترل و فرماندهی راهور ناجا، نوع این خودرو را «کامیون» ذکر می‏کند؟

پلیس آماری از سوانح اعلام نمی‏کند

این سانحه امروز در حالی خبری شد که در روز هشتم فروردین ماه امسال نیز واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در محور فیروزکوه ـ تهران حادثه‏ساز شد و پلیس، آماری از مجروحان و کشته‏شدگان احتمالی این سانحه با وجود اصرار فراوان خبرنگار فارس اعلام نکرد.

فرمانده پلیس‌راه فیروزکوه ـ‌ دماوند همان روز پس از پیگیری‏های خبرنگار فارس برای مطلع شدن از چگونگی سانحه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید که در نزدیکی روستای کتالان شهرستان فیروزکوه به وقوع پیوست، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران فقط گفت: حادثه واژگونی خودروی پراید در محور فیروزکوه خسارت جانی نداشت.

حمید رنجبر در تشریح این خبر اظهار داشت: این حادثه که پیش از ظهر پنجشنبه در محور فیروزکوه به سمت تهران و در محدوده مزارع شرکت «ران» وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه رخ داد، خسارت جانی به دنبال نداشت.

فرمانده پلیس‌راه فیروزکوه ـ دماوند گفت: این حادثه به دلیل خستگی و خواب‏آلودگی راننده رخ داده است.

رنجبر افزود: در این سانحه، خودرو پس از برخورد با گاردریل کنار جاده و انحراف به چپ، نهایتاً با برخورد به یک تپه خاکی واژگون شد، راننده خودرو در دقایق ابتدایی حادثه به دلیل ضربه شدید وارده به سر از هوش رفت که با سر رسیدن نیروهای اورژانس 115 احیا شد.

فرمانده پلیس راه فیروزکوه ـ دماوند خاطرنشان کرد: پیش از این و با اقدام به‏موقع یک نفر پزشک که به طور اتفاقی از این محدوده عبور می‏کرد، اقدامات ابتدایی احیا و نجات راننده انجام شد.

رنجبر بیان داشت: راننده و تمامی سرنشینان خودرو که همگی جراحات سطحی برداشته بودند، به بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه منتقل شدند.

فرمانده پلیس راه فیروزکوه ـ دماوند با خودداری از ارائه هرگونه آمار و ارقامی در این زمینه تصریح کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون در مقایسه با سال گذشته، تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در این محور به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: این امر ناشی از ارتقای فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان است.

رانندگان مراقب محور خطرناک فیروزکوه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در مجموع 100 هکتار از زمین‏های منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راه‏های مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جاده‏ها و احداث کولاک‏گیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنه‏های برف‏گیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند نیز در مجموع 300 متر‌مربع از زمین‏های منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است.

حتی ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه نیز در دفتر روزنامه رسمی قوه قضائیه به ثبت رسیده است و با این اقدام، از هرگونه تعرض به ایل‏راه‏ها جلوگیری می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، دام‏هایی که از کویر استان سمنان به مناطق ییلاقی طالقان، کرج، دماوند، قزوین، لار، نور، بلده، پلور و حاشیه هراز کوچ می‏کنند، باید از ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه عبور کنند.

وجود حدود 400 کیلومتر راه عشایری در سطح شهرستان فیروزکوه نشان‏دهنده گستردگی و وسعت زیاد شهرستان فیروزکوه است.

گزارش از: سپیده سیر

انتهای پیام/2568/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول