اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار شاهچراغی نوید داد

پیگیری احیای هفت تپه

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه برای احیای هفت تپه هرکاری که از دست ما ساخته باشد کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: هفت تپه احیا می‌شود.

پیگیری احیای هفت تپه

سردار سید محمدتقی شاهچراغی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاع مقدس فارس در ساری با اشاره به احیای یادمان هفت تپه بیان داشت: ما پیگیر احیای این یادمان ارزشمند دفاع مقدس هستیم ولی اینکه چرا تا به امروز هفت تپه احیا نشده است، کسی پاسخگو نیست.

وی با اشاره به انجام پیگیری همگانی برای احیای این یادمان افزود: سپاه کربلا هم جزو این مجموعه پیگیری‌کننده خواهد بود ولی بانی اصلی احیای هفت تپه باید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

شاهچراغی با اشاره به احیای یادمان عملیات والفجر شش در منطقه چیلات تصریح کرد: لشکر 25 کربلا به تنهایی در عملیات والفجر شش شرکت کرد و حدود 350 شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی ادامه داد: حدود دو، سه سالی است که خانواده‌های شهدا و کاروان‌های راهیان نور را در روز عرفه برای خواندن دعای عرفه به این منطقه می‌بریم تا فضا برای احداث یادمان ایجاد شود و بارها به مسئولان بنیاد حفظ آثار برای احیای این یادمان گوشزد کردیم ولی آنها از پس این امر بر نیامدند.

زمین هفت تپه باید در اختیار مازندران قرار بگیرد

این یادگار دوران دفاع مقدس از مطرح کردن احیای هفت تپه خبر داد و گفت: این یادمان‌ها را باید در اختیار استان‌های مربوطه قرار بدهند تا سریع‌تر روند احیای آن انجام بگیرد، پادگان شهید جعفرزاده اندیمشک در اختیار ما بود و به خوبی توانستیم آنجا را به عنوان یادمان و یادگار دفاع مقدس احیا کنیم، هفت تپه در یک مقطع زمانی به دولت واگذار شد و در حال حاضر حتی یک متر از این زمین در اختیار ما نیست.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در ادامه گفت: با پیگیری‌های زیاد اصحاب رسانه و خبرگزاری فارس، زمینه‌ای برای ما ایجاد شد تا به طور جدی به بحث مهم احیای هفت تپه ورود پیدا کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به نتیجه برسیم.

وی با تشکر و قدردانی از ایجاد فضای رسانه‌ای توسط خبرنگاران برای احیای یادمان هفت تپه در وصف لشکر 25 کربلا، رزمندگان و شهدای مازندران گفت: دلاوری‌های مردان این سرزمین آوازه‌ای دارد که همه جا را فرا گرفته مخصوصاً نقطه اوج آن عملیات والفجر هشت بود که لشکر قدرتمند 25 کربلا پیشانی این عملیات محسوب می‌شد.

شاهچراغی نقش مردم مازندران را فراتر از عملکرد در جنگ خواند و افزود: معتقدم در طول تاریخ حضور تشیع در استان مازندران این مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علاقه ویژه و خاصی داشته و آنها با آغوشی باز فرزندان پیامبر(ص) را در این سرزمین پذیرفتند و همچنین در شکل‌گیری انقلاب هم این مردم نقش مهمی را ایفا کردند ولی دوران با شکوه دفاع مقدس نقش مردم مازندران را برجسته‌تر از همه ادوار تاریخی نشان داد.

 هفت تپه احیا می شود

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پایان گفت: پیام‌های بسیار زیادی از مردم مازندران، گلستان و همچنین پایگاه‌های مقاومت بسیج داشتیم که برای احیای هفت تپه اعلام آمادگی کردند، ما هم هرکاری که از دست‌مان ساخته باشد کوتاهی نخواهیم کرد و هفت تپه احیا می‌شود.

انتهای پیام/2296/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول