اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یک اثر ملی دفاع مقدس

پادگان عشق سربازان حضرت روح‌الله در آرزوی احیا

خبرگزاری فارس: بعد از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ و احیای دوباره پادگان هفت‌تپه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته و این نقطه، همه ساله نقطه خاموش کاروان‌های راهیان نور استان‌های شمالی است.

پادگان عشق سربازان حضرت روح‌الله در آرزوی احیا

به گزارش خبرنگار حوزه دفاع مقدس خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، «پادگان هفت تپه»، مقر لشگر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس بوده است، این پادگان جزو آثار ملی ارزشمند دفاع مقدس با شماره ثبت 146، یکی از مهم‌ترین‌ها و با ارزش‌ترین مقرهای دوران دفاع مقدس بوده است.

حساسیت این منطقه به‌گونه‌ای بود که دشمن چندین بار آنجا را بمباران هوایی کرد و تعدادی از رزمندگان غیور این لشگر به ویژه فرمانده نامی لشکر 25 کربلا «حاجی شیرسوار» به شهادت رسیدند.

بعد از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ و احیای دوباره این پادگان هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته و این نقطه، همه ساله نقطه خاموش کاروان‌های راهیان نور استان‌های شمالی است.

بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رزمندگان و فرماندهان شمالی، جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب و امت حزب‌الله بارها خواستار احیای گوشه‌ای کوچک از این پادگان وسیع شده‌اند ولی همواره با عدم پیگیری مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته‌اند.

برای بار دوم به سراغ محسن رضایی فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس «محسن رضایی» رفتیم و باز هم دغدغه مردم مازندران و گلستان را به ایشان ابراز داشتیم چند جمله‌ای از گفت‌وگوی خبرنگار فارس در ساری را با سردار جنگ و جبهه دوران دفاع مقدس می‌خوانید.

رضایی درباره چرایی احیاءنشدن پادگان هفت‌تپه به عنوان یک یادمان یا نماد دفاع مقدس گفت: هفت‌تپه باید حفظ و نگهداری می‌شد، اگر تا الآن این کار را نکردند و پیگیرش نشدند، واقعاً کوتاهی کردند.

به گزارش فارس، روزهای عاشقی هفت‌تپه، محل عشق‌بازی سربازان شمالی حضرت روح الله هنوز در اوج غربت است و هزاران دل در آرزوی احیای این مکان مقدس است.

رضایی ادامه داد: اعتقاد بنده بر این است که آثار به جا مانده از دفاع مقدس را باید به عنوان یک آثار تاریخی برای آیندگان نگهداری کنیم، همان قرارگاه‌ها، مقرها و لشگرها با همان حالت به ویژه مقر لشگر ویژه 25 کربلا که در آینده میراث فرهنگی مهمی برای ما خواهد بود.

به گزارش فارس، آثار دفاع مقدس می‌تواند دستاوردهای معنوی و همچنین مادی را برای ایران اسلامی داشته باشد.

حفظ آثار لشگر ویژه 25 کربلا و همه آثار دفاع مقدس وظیفه تک تک ماست و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک خبر احیای پادگان هفت تپه را بشنویم.

انتهای پیام/86013/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول