اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان بوشهر:

فرهنگ معنوی بر شادی‌های موقت و زودگذر ارجحیت دارد

عضو حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان بوشهر گفت: فرهنگ دینی و معنوی یک نیاز ضروری انسان است و بر شادی‌های موقت، زودگذر و بعضاً مخرب و غیرقابل جبران ارجحیت دارد زیرا سعادت آفرین است.

فرهنگ معنوی بر شادی‌های موقت و زودگذر ارجحیت دارد

علی اکبر قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در ایام تعطیلات با نیت خیر دید و بازدید از دوستان و آشنایان بالاخص کسانی که در طول سال گذشته با آنان احتمال برخوردی پیش آمده است و یا توفیق به دیدار آنان نشده‌ایم را انجام دهیم.

قربانی ادامه داد: مطالعه کتب مفید و ارزشمند، اندیشیدن در برنامه ریزی مفید برای سال آینده، گشت و گذار به طبیعت و از طراوت و شادابی آن درس عبرت گرفتن،  دیدن فیلم‌های علمی ـ اخلاقی ـ سیاسی ـ اجتماعی آموزنده از دیگر اموراتی است که می‌توان در ایام تعطیلات نوروز انجام داد.

عضو حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر بر با برنامه و هدفمند حرکت کردن در زندگی تاکید کرد و گفت: فرهنگ دینی و معنوی یک نیاز ضروری انسان است که باید با تلاش آن را کسب کرد و یقیناً بر شادی‌های موقت، زودگذر و بعضاً مخرب و غیرقابل جبران ارجحیت دارد زیرا سعادت آفرین است.

قربانی خاطرنشان کرد: شادی با بی بند و باری فرق می‌کند در عالم دینی کسی را از شادی منع نکرده‌اند بلکه تشویق نیز کرده‌اند اسلام عزیز در صدد بشّاش و خوشحال کردن پیروان خویش است زیرا اعیاد را ارج می‌نهد و یادآور می‌شود.

وی ادامه داد: این اعیاد که در واقع یوم الله هستند می‌تواند به اعتقادات، خلقیات، اعمال شایسته از قبیل عبودیت شکل بهتری ببخشد اما امر مهم در این راستا این است که مجالس شادی با گناه و معصیت همراه نشود که رضایت الهی در آن نیست.

قربانی با بیان اینکه تنها راهی که به نظر می‌رسد شادی‌ها به گناه تبدیل نشود، بالا بردن سطح بینش افراد است، تصریح کرد: حضور زنان محجّبه و مردان متعهد در جمع دیگران بی‌تاثیر در این امر نیست.

عضو حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به موقع به اقامه نماز پرداختن و حتی مومنین نماز را به جمع اقامه کردن به ویژه در این ایام حائز اهمیت است.

قربانی گفت: پخش سرودهای شاد انقلابی، تابلوها، بنرها، تراکت‌ها، مهمان‌نوازی‌ها، جنگ‌های حساب شده و کنترل شده در شادی‌های ایام تعطیلات نوروز بی تاثیر نیست.

وی اظهار داشت: بیان داستان‌های کوتاه و آموزنده از طریق صدا و سیما و پخش آن در جمع مهمانان نوروزی (ساحل دریا) و اماکن دیگر هم می‌تواند در ایجاد فضایی شاد و مفرح موثر باشد.

قربانی با تاکید بر پخش اذان و قرآن در وقت خود گفت: کنترل جوانان غفلت زده و ناآگاه در محیط اسکان مهمانان نوروزی از طرف مراجع ذیصلاح ضروری است.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول