اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهمیرزاد:

معنویت هنوز در جهان به طور شایسته نمود نیافته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهمیرزاد گفت: معنویت در جهان هنوز آنچنان که شایسته است، نمود نیافته و البته این امر نتیجه نحوه نگرش انسان‏ها به جهان و ایدئولوژی خاصی است که از آن الهام می‌گیرند.

معنویت هنوز در جهان به طور شایسته نمود نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام سیدداود احمدپناه صبح امروز در نشست اخلاقی و بصیرتی که در سمنان برگزار شد، دنیای امروز را دنیای مادی خواند و افزود: خشم و غضب، غفلت و ترس، شهوت و هوس عواملی هستند که با کنترلشان سعادت و با لجام‏گسیختگی آنها، شقاوت نصیب آدمی می‌شود.

وی کلید رهایی از غلبه این خصوصیات در آدمی را نماز دانست و با اذعان به این‏ که برایند همه این خصوصیات دنیادوستی ‌است، افزود: دنیا و حب دنیا همه را می‌فریبد؛ گاه انسانی ساده و گاه فرزند پیامبری را همانند فرزندان یعقوب مجذوب خویش می‏سازد.

امام جمعه شهمیرزاد تصریح کرد: با تأملی مختصر در ایدئولوژی اسلام می‌بینیم که هدف سعادت بشر و تقرب بیشتر به خداوند در همه ارکان زندگی موجود است.

احمدپناه گفت: آگاهی نسبت به اینکه علم ما محدود بوده، کافی است که هدف را در پیش رو دیده و از صراط مستقیم غافل نشویم.

وی افزود: ماندن در راه خدا و صراط مستقیم بی‌شک از عنایات الهی است و اگر از این راه منحرف شویم، با توجه به ضعیف بودن ما و جاذب بودن دنیا بازگشت به راه مستقیم و جبران گناه بسیار سخت و دشوار است.

امام جمعه شهمیرزاد ادامه داد: متأسفانه وقتی به محتوا و شاکله زندگی امروز مردم دنیا می‌نگریم، اکثریت مردم را غرق در دنیا می‌بینیم.

احمدپناه ادامه داد: معنویت در جهان آنچنان که شایسته است، نمود نیافته و البته این امر نتیجه نحوه نگرش انسان‏ها به جهان و ایدئولوژی خاصی است که از آن الهام می‌گیرند.

انتهای پیام/2249/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول