اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ حجت‏الاسلام پناهیان در اربعین سردار شاطری:

شهید شاطری معلم تمام عیار معنویت و معرفت بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: شهید شاطری یک معلم تمام‏عیار بود که درس معنویت و معرفت را به شاگردانش به خوبی آموزش می‏داد.

شهید شاطری معلم تمام عیار معنویت و معرفت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام علیرضا پناهیان جمعه‌شب در چهلمین روز درگذشت سردار شهید حاج حسن شاطری که با حضور استاندار، فرماندار، فرمانده سپاه استان سمنان، سفیر ایران در بیروت و جمعی از لبنانی‏ها و دیگر مسئولان استانی در گلزار شهدای سمنان برگزار شد، اظهار داشت: شهادت مزد و پاداشی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش‏های اسلامی و خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند دریافت کرد و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز بشود.

وی افزود: هر شهیدی برای ما عزیز و گرانقدر است؛ اگرچه خاطراتی هم از او به یاد نداشته باشیم.

سمنانی‏ها شهیدی ملی تقدیم ملت و انقلاب کردند

استاد حوزه و دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بعضی از شهدا که از خاطرات آنها خبر داریم، از دست دادنشان برایمان سخت‏تر بوده و یکی از آن شهدا، شهید شاطری است.

پناهیان ادامه داد: شهید شاطری عزیز بود و نه تنها افتخار شهدا محسوب می‏شد، بلکه مانند ستاره درخشان در آسمان نورافشانی می‏کرد.

استاد حوزه ودانشگاه تهران گفت: شهید شاطری افتخار ایران اسلامی بود و سمنانی‏ها یک شهید ملی را تقدیم ملت و انقلاب کردند.

سردار شاطری شهید جهان اسلام است

استاد حوزه ودانشگاه تهران بیان داشت: سردار شاطری شهید جهان اسلام است و الگویی بی‏نظیر برای انقلاب اسلامی در تاریخ محسوب می‏شود.

پناهیان اذعان داشت: در این زمان به داشتن الگویی انقلابی نیاز داریم؛ اما در دوران دفاع مقدس زندگی انقلابی داشتیم و این هنر نیست.

وی عنوان کرد: زندگی انقلابی در این عصر و برهه زمانی مهم بوده که شهید شاطری در مسیر آن گام برداشت.

استاد حوزه و دانشگاه تهران با اشاره به آیه‏ای از قرآن کریم تصریح کرد: در قرآن به صداقت تأکید فراوانی شده است و در میان مؤمنان، مردانی بودند که صادقانه بر ایمان خود استوار ماندند و برخی به شهادت رسیدند و برخی منتظر شهادت هستند.

پناهیان افزود: ارزش این مردان، به صداقت عهدی است که چه شهید شده باشند و چه زنده بر آن پایبند هستند و گویی این افراد که صادقانه بر عهد خود استوار مانده‏اند، اگر شهید هم نباشند، شهید محسوب می‏شوند.

وی بیان کرد: وقتی انسان‏ها به شهید می‏رسند، احساس طراوت می‏کنند و وقتی دوستان شهید شاطری از لبنان آمده‏اند و ابراز محبت می‏کنند، این محبت را بعد از شهادت به دست نیاورده‏اند و این محبت، یک محبت عاطفی نیست؛ بلکه یک محبت معنوی است.

سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سال‏های جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه‏های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

ایشان همچنین به عنوان یک سرباز ولایت‏مدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سال‏های اخیر نیز به بازسازی مناطق آسیب‏دیده لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد که این امر سرمنشأ بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

این سردار رشید اسلام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز شود.

انتهای پیام/2249/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول