اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از چهره‌های خبرساز ورزش اصفهان در سالی که سپری شد -2

از خبرسازی چندباره ابرقویی‌نژاد تا اصرار جمشیدی برای رئیس ماندن

علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، علیرضا رحیمی، احمد جمشیدی، سهراب مرادی، رضا قاسمی و رسول کربکندی افرادی هستند که هر یک در مقطعی به عنوان یک چهره خبرساز معرفی شدند.

از خبرسازی چندباره ابرقویی‌نژاد تا اصرار جمشیدی برای رئیس ماندن

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در گزارش قبلی اشاره کردیم که در سال 91 تعدادی از جامعه ورزش استان اصفهان حسابی خبر ساز شده و به سوژه‌ای در مجامع ورزشی و رسانه‌ای تبدیل شدند.

در گزارش قبلی رشید خدابخش، محمدرضا محمد جواهری، علیرضا افشین ملایی و غلام ابراهیمی چهره‌های خبرسازی بودند که به آن‌ها اشاره شد و در قسمت دوم این گزارش نیز به برخی دیگر اشاره می‌کنیم.

*‌ علی اکبر ابرقویی‌نژاد

خبرسازی ابرقویی‌نژاد در سال 91 در دو مقطع انجام شد که یکی انتخابات هیئت فوتبال بود که همیشه به دلیل حساسیت رشته فوتبال در استان اصفهان با حواشی زیادی همراه بوده است.

مخالفان ابرقویی‌نژاد برای از میدان به در کردن وی تصمیم گرفتند تا گزینه‌ای را وارد رقابت کنند هر چند که همه آن‌ها روی این گزینه اجماع نظر نداشتند و در مجمعی خبر ساز که بیشترین حضور خبرنگار را به خود دید، ابرقویی‌نژاد برای سومین دوره متوالی رئیس شد.

در روزهای پایانی سال نیز ابرقویی‌نژاد دوباره خبر ساز شد که این بار خبر سازی وی به تصمیم اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای برکناری رئیس هیئت فوتبال باز می‌گردد که با مقاومت زیاد وی همراه شد و به نظر می‌رسد خبر سازی ابرقویی‌نژاد در سال جدید نیز ادامه پیدا کند.

* علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی مدیر عامل سپاهان در سال گذشته در چند مقطع خبر ساز شد که نخستین آن به اظهار نظر جنجالی وی پس از قهرمانی تیم سپاهان در لیگ یازدهم باز می‌گردد که رحیمی مدعی شد در صورت تکمیل نشدن ورزشگاه نقش جهان، مسابقات سپاهان به استان یزد منتقل می‌شود.

پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس سازمان لیگ رحیمی ادعا کرد که به دلیل مخالفت با این مسئله از سمتش استعفا می‌دهد اما پس از گذشت کمتر از 24 ساعت به طور کلی منکر استعفا شد.

در بحث تغییرات هیئت فوتبال استان اصفهان نیز ردپای رحیمی که از منتقدان اصلی ابرقویی‌نژاد است، دیده می‌شود.

*‌ احمد جمشیدی

جمشیدی که در حال حاضر ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان را دارد، در بهمن ماه سال 91حسابی خبر ساز شد.

در این ماه با تصمیم مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، افشین ملایی به عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان انتخاب شد اما وی یک ساعت هم از صندلی ریاستش تکان نخورد و با توجه به نفوذ برخی افراد و فشارهای صورت گرفته برکناری وی در سال 91 ملغی شد تا یکی از ناکامی‌های جواهری در طول دوران مدیریتش در ورزش اصفهان به این مسئله ارتباط داشته باشد.

* رسول کربکندی

کربکندی که چند فصلی بود از مربیگری در لیگ برتر کنار رفته بود، در ابتدای لیگ دوازدهم هدایت تیم ذوب‌آهن را بر عهده گرفت اما نتایجی که وی با تیم ذوب‌آهن کسب کرد، به نحوی ناامید کننده بود که بحث برکناری وی به شدت مطرح شده و سرانجام نیز در هفته یازدهم از سمتش برکنار شد، برخی معتقدند هدایت ذوب‌آهن را باید آخرین فعالیت فوتبالی کربکندی در زمینه مربیگری دانست.

* سهراب مرادی

پرامیدترین ورزشکار اصفهانی حاضر در کاروان ورزشی ایران سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم بود که در بین چهار ورزشکار اصفهانی حاضر در المپیک بدترین نتیجه را کسب کرد و نتوانست در رنکینگ معتبرترین فستیوال ورزشی دنیا نامش را به ثبت برساند.

مرادی که با رکورد ورودی خود می‌توانست مدال طلا یا نقره المپیک 2012 را کسب کند، نا امید کننده‌تر از حد انتظار ظاهر شد و با سه حرکت خطا در حرکت یک ضرب از دور مسابقات خارج شد تا با توجه به نتیجه رقم خورده سهراب مرادی ناکام‌ترین ورزشکار اصفهانی قلمداد شده و در نوع خود خبرسازی خاصی برای وی ایجاد شود.

* رضا قاسمی

قاسمی در سال 91 دوباره خبر ساز شد که نخستین مورد آن به کسب سهمیه المپیک توسط وی بازمی‌گشت.

وی موفق شد در ماده دو سرعت در آخرین شانس‌های کسب سهمیه فرصت حضور در المپیک لندن را به دست بیاورد اما در این مسابقات وی نتوانست رکورد شخصی خود را نیز جا به جا کند.

دومین مورد خبرسازی قاسمی نیز به حضور وی در مسابقات جهانی نجات غریق بود که با کسب مدال طلا برای وی همراه بود و این ورزشکار توانست در دو رشته مدال آور شود.

به گزارش فارس، در سال 91 چهره‌های دیگری نیز بودند که می‌توانستند در لیست چهره‌های خبر ساز گزارش ما قرار بگیرند که از آن جمله می‌توان به خواهران ووشوکار منصوریان، اعضای سابق و فعلی هیئت مدیره ذوب‌آهن، مرتضی سیف‌زاده، صدیقه کعبی‌زاده و رسول خوروش اشاره کرد اما تلاش کردیم به مهم‌ترین چهره‌های خبر ساز بسنده کنیم.

انتهای پیام/63006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول