اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ـ 7

اسماعیلی: انتخابات آینده میدان بزرگ بازی‌های سیاسی مخالفین اسلام علوی است

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: انتخابات آینده میدان بزرگ بازیهای سیاسی مخالفین اسلام علوی است و هر کسی بدنبال حکومت اسلامی منهای ولایت فقیه است نتیجه این تفکر پیروی از حکومت اسلام آمریکایی و ابوسفیانی است.

اسماعیلی: انتخابات آینده میدان بزرگ بازی‌های سیاسی مخالفین اسلام علوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌اله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان قرچک پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: فاطمیه اول را پشت سر گذاشتیم و ماه‌های جمادی ایام شناخت رسالت حضرت زهرا (س) است. اندیشه ولایت‌پذیری و دفاع از حریم امامت و ولایت رسالت آن حضرت بود. ایشان چنان خدا را می‌ستاید که عالی‌ترین بیان منطقی، فلسفی و عرفانی در کلامش دیده می‌شود.

امامت نتیجه رسالت همه انبیاء و ضامن اجرای دین الهی است

امام جمعه شهرستان قرچک اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) دغدغه ای جز تثبیت حق ولایت و هدایت امت نداشت و تثبیت ولایت ائمه (ع) برایشان همان تثبیت ولایت الهی بود. با توجه به اینکه بنی امیه قصد بر اندازی و نابودی اصل دین را داشتند اصرار حضرت بر اصل ولایت، هدایت و سعادت امت بود. در دیدگاه ایشان امامت مهمتر از بعثت بود زیرا امامت نتیجه رسالت همه انبیاء و ضامن اجرای دین الهی بوده است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اذعان داشت: حضرت زهرا (س) با توجه بر اصرار بر خروج امامت از مظلومیت و محرومیت مورد آزار و ظلم دشمنان قرار گرفته و در راه امامت شهید شدند. ظلم و گناه ظالمان بر آن‌حضرت به دلیل اینکه همه انبیا را به غضب آوردند بزرگترین ظلم به عالم است.

توشه راه دینداری و تبلیغ دین شرح صدر است

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: درس بزرگی که در راه دینداری و تبلیغ دین از اهل بیت می گیریم شرح صدر است. در آیه 125 سوره انعام آمده است «کسی که خداوند بخواهد او را هدایت کند سینه‌اش را برای پذیرش اسلام باز می‌کند.» انسانی که در جهت ایمان و دینداری شرح صدر دارد از خوبی کردن سیر نمی‌شود اما آدم‌های کوچک چنان دلشان کوچک است که طاقت هیچ چیز را ندارند و با فراموش کردن هدف از خدا غافل می‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: به پیامبر اکرم (ص) فرمودند «الم نشرح لک صدرک»؛ فردی برای اینکه پیامبر را از نزدیک ببیند به نزد وی آمد و دید آن حضرت بر روی زمین بدون تشریفات نشسته و غذا می خورند، آن مرد فریاد زد: یا محمد، تو آن مردی نیستی که آوازه اش زبانزد خاص و عام است؛ گویا ریاست و حکومت نداری!. پیامبر فرمودند‌ «کسی که قدرت و ریاست و شهرت تعادل روانی‌اش را بر هم بزند بنده خدا نیست.» در آیه 37 سوره ق آمده است: «یقیناً حقایق آسمانی قرآن برای کسانی که دارای قلبی پذیرای حق و نصیحت قرآن باشند سبب تذکر و یادآوری وظایف انسانی است.»

12 فروردین روز پذیرش حکومت الهی توسط مردم است

امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت مجدد همگان به تقوای الهی گفت:  12 فروردین روز جمهوری اسلامی است و امام خمینی (ره) فرموده‌اند «خداوند رحمان بر ما منت گذاشته و با برقراری جمهوری اسلامی وراثت حقه را به ملت ما ارزانی داشت و با دست توانای خودش استکبار را در هم پیچید.» روز 12 فروردین روز نخستین حکومت الله است و موقعیتی است که ملت فهیم و آگاه ما حکومت الهی را پذیرفت. امام عزیز (ره) فرموده‌اند «اینجانب از ملت انتظار دارم با تمام قوا از اسلام پاسداری کنند.» امروز آنچه برای ما مهم است باید توجه خاصی داشته باشیم اسلامیت نظام ماست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک اذعان داشت: وقتی خناسان مطرح کردند که حکومت بر اساس جمهوری بدون قید چیز دیگر باشد و اگر قیدی باید بزنید قید دموکراتیک است امام عزیز (ره) فرمودند «فقط جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.» پیش‌بینی بلند و شناسایی نقشه‌های دشمن تخصص امام عزیز بود آنچنان که ایشان فرمودند «اولین دشمنی اجانب این خواهد بود که راجع به اصل جمهوری اسلامی اعم از اسلامش، مجلس خبرگانش و قانون اساسی‌اش حرف‌ها بزنند و سپس بین صاحبان انقلاب بر سر این واژه‌ها اختلاف ایجاد کنند.»

انقلاب اسلامی الگوی جدید مردم سالاری بر مبنای دین را عرضه و پیاده کرد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان قرچک گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داد که هویت اسلامی به شدت تضعیف شده بود و ایده‌های حکومتی لیبرالیستی و سوسیالیستی بر جهان حاکمیت داشت، ذهن انسان‌ها در حوزه نفوذ این دو مکتب و قطب قدرت تعریف می‌شد تا جایی که سنت‌ها و ارزش‌های اجتماعی جوامع مولود مکاتب و ایدئولوژی‌های دست‌ساز بشری بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که در عرصه مدیریت سیاسی ذهن بشریت فکر قوانین  دینی را نمی‌کرد به‌ویژه اینکه اجرای اسلام در بعد حکومتی غیر ممکن بود. انقلاب اسلامی با این مبنای دینی چالش‌های بزرگی برای نظام مدعی مردم سالاری ایجاد کرد و چهره دروغین آنها را آشکار ساخت. این انقلاب الگوی جدید مردم سالاری و آزادی بر مبنای دین را عرضه و پیاده کرد.

اصل ولایت فقیه خط بطلان بر دیدگاه پوچ جدایی دین از سیاست کشید

امام جمعه شهرستان قرچک عنوان کرد: اجرای سیاست مردم سالاری بر مبنای دین نیاز به اصلی دارد که ضامن اجرایی شدن آن باشد، مدیریت اسلامی بدون هدایت و رهبری الهی امکان پذیر نبوده است و لذا تحقق ولایت فقیه الگوی مدیریت اسلامی گردید و خط بطلان بر دیدگاه پوچ جدایی دین از سیاست و نظرات سکولاریسمی در جهان کشید و این حقیقت خار چشم استکبار و مانع اصلی زورگویی‌های آنها شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن امروز بدنبال اصطلاحات آکادمیک مثل اخلاق جهانی، حقوق جهانی، فرهنگ جهانی برای جایگزینی به جای دین اسلام است که متاسفانه عده‌ای هم در داخل کشور برای رسیدن به نوای دنیایی شان اصطلاحات پوچ و خارج از دین سر می‌دهند.

انتخابات آینده میدان بزرگ بازی‌های سیاسی مخالفین اسلام علوی است

وی در ادامه یادآور شد: دنیا به سمت پذیرش ولایت الهی در حرکت است و نظام مدیریتی جوامع بشری نظامی اسلامی خواهد شد. ملاک و معیار شناخت نیروهای ارزشی و مخلص از آدمهای فرصت طلب و دروغین مشخص است و دیدگاه های افراد و اعتقاداتشان حاکی از حقیقت وجود آنهاست.

حجت‌الاسلام اسماعیلی پیرامون بازشناسی تفکر حقیقی اسلامی گفت: دنیا بسوی تفکر نبوی و علوی در حرکت است و سردمداران کشورهای اسلامی مثل اتحادیه عرب و عده‌ای خائنان داخلی به‌دنبال ذلت و تفکر سلطنتی‌اند. انتخابات آینده میدان بزرگ بازی‌های سیاسی مخالفان اسلام علوی است و هر کسی به‌دنبال حکومت اسلامی منهای ولایت فقیه است نتیجه این تفکر پیروی از حکومت اسلام آمریکایی و ابوسفیانی است.

انتهای پیام/2462/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول