اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت:

عروسی‌های ما رنگ اسلامی ندارد

امام جمعه موقت دهدشت با تأکید بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در عروسی‌ها گفت: متأسفانه عروسی‌های ما رنگ اسلامی ندارند.

عروسی‌های ما رنگ اسلامی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت با اشاره به برگزاری مجالس شادی در ایام بهار اظهار داشت: بهار فصل شادی و نشاط است؛ برخی‌ها این ایام را برای برپایی مجالس شادی خود انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: عروسی‌هایی که در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود، متناسب با شئونات اسلامی نیست و  سبک اسلام در آن کمرنگ است.

امام جمعه موقت دهدشت با تشریح شئونات اسلامی و لزوم رعایت آنها در جشن عروسی خاطرنشان کرد: مهریه کم مهم‌ترین خصیصه یک ازدواج موفق به شمار می‌آید و طبق روایات زنانی که مهریه بالا دارند، شوم به حساب می‌آیند.

تقوی، تعیین میزان 500 درهم مهریه زنان مؤمنه از طریق القای وحی بر پیامبر را نشانه اهمیت مهریه خواند و ابراز داشت: خداوند متعال به پیامبر اسلام وحی فرمودند که این مقدار برگرفته از اذکار مقدس است.

*بستن کراوات، رقصیدن و کف زدن در شأن انسان مؤمن نیست

وی، بستن کراوات توسط مردان در عروسی را دور از شئونات اسلام دانست و اذعان داشت: بنا به فرموده امام صادق (ع) اگر کسانی خود را تشبیه به دشمنان ما کنند به آنها ملحق می‌شوند.

رقصیدن و کف زدن از دیگر موارد مطروحه در عروسی‌ها بود که به گفته امام جمعه موقت دهدشت در شأن انسان مؤمن نیست و طبق فتوای همه مراجع عظام تقلید حرام است.

تقوی در ادامه یک  استثنا برای رقصیدن زنان قائل شد و گفت: رقص زن تنها برای شوهرش مجاز شمرده می‌شود.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری روز دوازدهم فروردین، این روز را آغاز حکومت مستضعفان بر مستکبران دانست و یادآور شد: روز جمهوری اسلامی روزی است که حکومت الله جایگزین حکومت ستمشاهی شد و باید این روز را جشن بگیریم.

*ارتکاب اعمال حرام در  روز سیزده بدر منسوب به کفار است

وی با بیان اینکه در روز طبیعت با مشاهده رویش گیاهان باید یاد قیامت باشیم، متذکر شد: مشاهده بهار باید در ذهن ما قیامت را تداعی کند و به فکر زنده شدن دوباره خود بیفتیم و ارتکاب کار حرام در سیزده بدر تبعیت از قوم بت‌پرست و اصحاب‌الرس خواهد بود.

تقوی در بیان ویژگی‌های اصحاب‌الرس افزود: اصحاب‌الرس طایفه‌ای از کفار بودند که در روز سیزده بدر به طبیعت رفته و به رقص و پایکوبی می‌پرداختند و اهل فساد و فحشا بودند.

امام جمعه موقت دهدشت در خطبه اول نماز جمعه این هفته دهدشت نیز ضمن توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی به اهمیت «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» از دیدگاه روایات پرداخت و به نقل حدیثی از امام رضا (ع) گفت: اگر کسی بخواهد از 19 زبانه آتش نجات یابد، همواره «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» بگوید.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول