اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایشگاه مردم‌شناسی خالوحسین بردخونی خبر داد

بازدید بی‌سابقه مردم و مسئولان از نمایشگاه مردم‌شناسی بردخون

مسئول نمایشگاه مردم‌شناسی خالوحسین بردخونی از بازدید بی‌سابقه مردم و مسئولان از این نمایشگاه خبر داد.

بازدید بی‌سابقه مردم و مسئولان از نمایشگاه مردم‌شناسی بردخون

علی زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: نمایشگاه مردم شناسی خالوحسین بردخونی نماد گذشته درخشان مردم این دیار است که به همت تعدادی از فرهنگ دوستان تشکیل شد و یادآور فرهنگ و آداب و رسوم و داشته‌های مردان و زنان بردخونی است.

وی افزود: این نمایشگاه از ابتدای سال 92 راه اندازی شده و روزانه تا پاسی از شب بیش از 500 نفر از مردم بردخون و شهرها و روستاهای دیگر از آن بازدید می‌کنند که در نوع خود بی‌سابقه است.

مسئول نمایشگاه با اشاره به بازدید مسئولان و شخصیت‌ها از نمایشگاه گفت: تاکنون شخصیت‌های بزرگواری نظیر نماینده استان درمجلس خبرگان رهبری، آیت الله حاج سید احمد رکنی حسینی امام جمعه گناوه، فرمانداردشتی، روسای آموزش و پرورش تنگستان و بردخون و معاونین آنان، دکتر دانایی فرد استاد دانشگاه تهران، مدیرکل حج و زیارت استان و جمع زیادی از محققین و دانشجویان و فرهنگیان از نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

زارعی خاطرنشان کرد: نمایشگاه مردم شناسی بردخون بسیاری از مردم به ویژه کهنسالان را تحت تأثیر قرار داده است و بیشتر آنان با چشمانی اشکبار از نمایشگاه خارج می‌شوند، زیرا خاطرات و سرگذشت تلخ و شیرین خود را در این محل می‌یابند.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه سعی شده بسیاری از آثار و دست ساخته‌ها و وسایل زندگی و کار در گذشته و نحوه امرار معاش و زندگی در معرض دید قرار گیرد و عکس‌ها و اسناد قدیمی بخشی از گذشته مردم را نشان دهد.

انتهای پیام/66003/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول