اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشتی درمانی بردخون خبر داد

فعالیت 5 خانه بهداشت در روستاهای بردخون

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشتی درمانی بردخون گفت: در شهر بردخون یک مرکز بهداشتی، یک پایگاه بهداشتی شهری و پنج خانه بهداشت و دو پایگاه اورژانس 115 در روستاها فعالیت می‌کنند.

فعالیت 5 خانه بهداشت در روستاهای بردخون

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا بی‌همتا ظهر امروز در آیین تجلیل از پرستاران با تقدیر از همکاری مردم و مسئولان گفت: مرکز بهداشتی با مجموعه خانه‌های بهداشت تلاش خود را برای خدمت رسانی مردم و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به کار می‌گیرند.

بی همتا افزود: در شهر بردخون یک مرکز بهداشتی، یک پایگاه بهداشتی شهری و پنج خانه بهداشت و دو پایگاه اورژانس 115 در روستاها فعالیت می‌کنند و خدماتی نظیر معاینات اولیه، ارجاع به پزشک واکسیناسیون، مراقبت زنان باردار و اطفال، بهداشت مدارس، بهداشت محیط و تنظیم خانواده ، دندانپزشکی و انجام آزمایشات به مردم عزیز ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: 30 نفر در مرکز و خانه‌های بهداشت فعالیت می‌کنند که وظیفه سنگین افزایش بهداشت و درمان مردم ولایتمدار این دیار را به عهده دارند.

امام جمعه موقت بردخون نیز با استناد به آیات و روایات اظهار داشت: نخستین زنده کننده خدا است و هر که شرایط زنده ماندن را فراهم سازد کاری الهی کرده و اجری عظیم دارد طوری که احیا یک شخص در فرهنگ دینی مانند احیاء همه عالم است و پرستار این وظیفه عظیم را دارد و دیگر اینکه شفادهنده همه خداوند است که پرستار از اسباب شفا یافتن است.

حجت‌الاسلام محمّدجواد عاشوری افزود: پرستار مانند فرشته نجات انسان است که سلامتی و آرامش خود را برای زنده ماندن و سلامتی بیماران فدا می‌کند.

بخشدار بردخون نیز با تقدیر از پرستاران و پرسنل بهداشتی درمانی گفت: حرفه پرستاری با همه گستردگی به دلیل اهمیت وظایف آن نیاز اصلی زندگی بشر دنیای امروز است.

مسعود محمّدپور افزود: آنچه امروز به عنوان یک حقیقت مورد توجه قرار گرفته ارتباط پیوند ناگسستنی میان جسم و روح است و همانطور که مشکلات روانی باعث تغییر می‌شود، تغییرات جسمانی نیز مشکلات روانی خواهد داشت و اغلب بیماران از علم و تخصص پرستار و موقعیت او اطلاع ندارند و آنچه برای آنها مهم است رعایت ارزش‌های اخلاقی، ادب، تواضع و فروتنی و احترام به بیمار است.

انتهای پیام/66007/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول