اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد

اختصاص 10 هزار کلاس در خوزستان به اسکان مسافران نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اختصاص 10 هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

اختصاص 10 هزار کلاس در خوزستان به اسکان مسافران نوروزی

رحمان فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: 10 هزار و 536 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در استان خوزستان تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش حدود 15 درصدی اسکان مسافران نوروزی در آموزش و پرورش خوزستان افزود: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌هایی که برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است، حدود 40 ستاد اسکان و پذیرش مسافران در شهرهای مختلف استان مستقر شده‌اند.

*تجهیز هزار و 136 مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان این‌که 10 هزار و 536 کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی آماده‌سازی شده است، تصریح کرد: مسافران نوروزی در هزار و 136 مدرسه اسکان داده می‌شوند.

به گفته وی 50 درصد فضاهای اختصاص یافته به اسکان مسافران نوروزی در اختیار کاروان‌های راهیان نور قرار گرفته است.

فلاحی به اختصاص هزار و 100 چشمه حمام در مدارس برای رفاه حال مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در کلاس‌های درجه یک امکاناتی نظیر تلویزیون، یخچال، فرش و پتو در نظر گرفته شده است.

*فعالیت 8 درمانگاه فرهنگیان

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی هشت درمانگاه فرهنگیان در سراسر خوزستان از ابتدای تعطیلات نوروز در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

فلاحی ادامه داد: در ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی فروشگاه تعاونی مصرف برای تهیه مایحتاج اولیه مهمانان با قیمت مناسب راه‌اندازی شده است.

*نمایشگاه عکس شهدای فرهنگی و دانش‌آموز

وی در ادامه به بیان برخی دیگر از اقدامات فرهنگی برای استقبال از مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در کنار ستادهای اسکان مهمانان نوروزی نمایشگاه کتاب و در بیشتر ستادها نیز نمایشگاه عکس شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برپا شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، پذیرش مهمانان نوروزی در مراکز اسکان آموزش و پرورش به‌صورت مکانیزه و از طریق سامانه سراسری، از یکم تا 20 اسفندماه انجام شده ‌است.

*بازدید وزیر آموزش و پرورش

وی از بازدید وزیر آموزش و پرورش از ستاد مرکزی اسکان آموزش و پرورش استان خوزستان خبر داد و گفت:حاجی بابایی عصر روز چهارشبنه هفتم فروردین‌ماه سال جاری با حضور در ستاد مرکزی اسکان، با همکاران حوزه ستادی مستقر در این ستاد از نزدیک دیدار کرد.

فلاحی اضافه کرد: در این بازدید وزیر آموزش و پرورش از روند پذیرش و ثبت آمار میهمانان در سامانه اسکان میهمانان فرهنگی دیدن کرد. همچنین وزیر آموزش و پرورش در تماس تلفنی با برخی از مسافران نوروزی  اسکان یافته در  پایگاه‌های ستاد اسکان سراسر کشور از وضعیت اسکان و نحوه خدمات و فضای اسکان یافته آنان مطلع شد.

انتهای پیام/72010/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول