اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز اجرای تور گردشگری زیارتی ـ مذهبی

40 مسافر از بقاع متبرکه همدان بازدید کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: در نخستین روز اجرای تور گردشگری زیارتی ـ مذهبی در همدان 40 مسافر از این تور استفاده کردند.

40 مسافر از بقاع متبرکه همدان بازدید کردند

 حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به وجود بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم در سراسر استان همدان برای نخستین‌بار در کشور اوقاف و امور خیریه استان اقدام به برگزاری تور گردشگری مذهبی رایگان در سطح شهر همدان کرده است.

وی افزود: این تور مذهبی زیارتی برای نخستین‌بار در کشور طراحی و اجرایی شده که با حضور چشمگیر مسافران و میهمانان نوروزی در دارالمؤمنین همدان قطعاً با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: این طرح در ستاد تسهیلات نوروزی استان مطرح و مورد استقبال استاندار همدان به عنوان رئیس ستاد تسهیلات نوروزی و علیرضا ایزدی به عنوان دبیر این ستاد قرار گرفت و مقرر شد که متقاضیان شرکت در این تور زیارتی به مکان‌های تعیین شده مراجعه کنند.

به گفته وی، براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مسافران می‌توانند با مراجعه به هتل باباطاهر و بوعلی، ستاد اسکان نوروزی شهرداری واقع در مقبره عین‌القضات همدانی و همچنین دو ستاد اسکان آموزش و پرورش استان برای نام‌نویسی در این تور نیم‌روزه اقدام کنند.

صالحی اضافه کرد: در تور گردشگری مذهبی زیارتی، مسافران به زیارت پنج امامزاده شاخص عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزاده شاهزاده حسین(ع) و امامزاده فرزند علی(ع) واقع در نقاط مختلف شهر همدان و همچنین امامزاده محسن(ع) واقع در روستای برفجین در 20 کیلومتری شهر همدان می‌روند.

وی ادامه داد: این تور همه روزه در نوبت صبح از ساعت 9:30 و بعدازظهر از ساعت 15:30 اجرا می‌شود که از میدان باباطاهر آغاز شده و در همان مکان به پایان خواهد رسید و حدود سه ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: برای اجرای این تور نیم‌روزه، مینی‌بوس‌های VIP درنظر گرفته شده است که در خور شخصیت مسافران و میهمانان فهیم استان همدان باشد.

وی عنوان کرد: در نخستین روز اجرای این طرح با استفاده از دو دستگاه مینی‌بوس تشریفات تعداد 40 نفر از مسافران عزیز از این تور استفاده کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در روزهای آینده افزایش داشته باشد.

صالحی متذکر شد: در حین اجرای این تور بروشورهایی در زمینه آشنایی با فرهنگ وقف توزیع خواهد شد و همچنین مبلغان در بقاع متبرکه نیز مستقر هستند تا به هرگونه سئوال، انتقاد یا پیشنهاداتی در زمینه برگزاری این تور که برای نخستین بار در کشور اجرا ‌می‌شود، پاسخگو باشند.

در سطح استان همدان، 253 امامزاده وجود دارد که زیرنظر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/89020/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول