اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای طرح آرامش بهاری صورت گرفت

برپایی 5 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برپایی پنج خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

برپایی 5 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص همدان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در 40 بقعه متبرکه استان همدان در ایام نوروز 92 برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این طرح  میزبانی امامزادگان از مسافران نوروزی و گسترش امر گردشگری مذهبی در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به استقبال مسافران نوروزی از طرح آرامش بهاری اشاره کرد و تصریح کرد: در قالب این طرح برنامه شاخص تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه شاخص استان همدان به طور با شکوهی برگزار شد.

به گفته وی پنج خیمه معرفت در پنج بقعه متبرکه استان برپا شده که  در قالب این طرح به سئوالات شرعی و شبهات پاسخ داده شده و احکام وقف و احکام اسلامی نیز بیان می‌شود.

صالحی اضافه کرد: در قالب طرح خیمه‌های معرفت در استان همدان به نوجوانان و جوانان مشاوره خانواده نیز ارائه می‌شود. خیمه‌های معرفت در امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده‌ هادی (واقع در میدان باباطاهر) همدان، امامزاده عبدالله (ع) ملایر، امامزاده محمد (ع) نهاوند و امامزاده حیقوق نبی (ع) شهرستان تویسرکان برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در این خیمه‌های معرفت سعی شده تا از مبلغان جوان استفاده شود و 15 مبلغ در این طرح ارزشمند فعالیت دارند.

وی با اشاره به برگزاری تور گردشگری مذهبی برای نخستین بار در کشور نیز گفت: با توجه به وجود بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم در سراسر استان همدان برای نخستین‌بار در کشور اوقاف و امور خیریه استان اقدام به برگزاری تور گردشگری مذهبی رایگان در سطح شهر همدان کرده است.

صالحی اضافه کرد: در این تور گردشگری مذهبی زیارتی، مسافران به زیارت پنج امامزاده شاخص عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزاده شاهزاده حسین(ع) و امامزاده فرزند علی(ع) واقع در نقاط مختلف شهر همدان و همچنین امامزاده محسن(ع) واقع در روستای برفجین در 20 کیلومتری شهر همدان می‌روند.

در سطح استان همدان، 253 امامزاده وجود دارد که زیر نظر اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان همدان مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/89020/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول