اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تهیه 8 میلیون تن فولاد در ایران / کک‌سازی سوادکوه سال 94 بهره‌برداری می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ باید 8 میلیون تن فولاد تهیه کنیم.

تهیه 8 میلیون تن فولاد در ایران / کک‌سازی سوادکوه سال 94 بهره‌برداری می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، امیر امینی در بازدید از کارخانه کک‌سازی سوادکوه با اشاره به ظرفیت مناسب مازندران در بخش معادن اظهار داشت: نباید تنها به بخش گردشگری و ایجاد حیات خلوت برای برخی‌ها اکتفا شود.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به وجود 450 میلیون تن ذغال در طبس و 450 میلیون تن زغال در البرز و 250 میلیون تن زغال در کرمان اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید 8 میلیون تن فولاد تهیه کنیم و متعهد به اجرای مصوبات دولت هستیم و برای جذب منابع برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با اشاره به هزینه 52 میلیارد یورویی و 372 میلیارد تومانی برای ذغال‌شویی و کک‌سازی سوادکوه به اشتغالزایی این طرح اشاره کرد و افزود: ‌هزار و 500 اشتغال‌زایی مستقیم و 3 هزار اشتغا‌ل‌زایی غیر مستقیم با بهره‌برداری کامل از ذغال‌شویی و کک‌سازی سوادکوه ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای ارائه تسهیلات برای اکتشاف خبر داد و یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ذغال‌شویی سوادکوه باید برای سال 93 و کک سازی سوادکوه برای سال 94 آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: تا 45 روز آینده پیمانکار ذغال‌شویی معرفی می‌شود و بازدید بعدی من برای 15 اردیبهشت خواهد بود.

امینی خواستار تهیه طرح جامع معادن مازندران شد و خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی معادن و نیاز به تولید ذغال و فعال کردن معادن متروکه، طرح جامع معادن مازندران در دستور کار قرار گیرد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان این مطلب که کارگران در سخت‌ترین شرایط با حداقل حقوق تلاش می‌کنند خواستار افزایش انگیزه آنان توسط دست اندرکاران شد.

وی افزود: سوادکوه با وجود شهرک‌های صنعتی بشل و شورمست به عنوان پایلوت تولید قطعات ماشین‌آلات معدنی تعیین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ظرفیت‌های معادن کشور قابل رقابت با دنیا است و ما باید از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/86015/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول