اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کرد

رشد چشمگیر فعالیت‌های خراسان‌رضوی در خدمات‌رسانی به زائران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از رشد چشمگیر فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی در خدمات‌رسانی به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) نسبت به 33 سال گذشته خبر داد.

رشد چشمگیر فعالیت‌های خراسان‌رضوی در خدمات‌رسانی به زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد شریف ملک‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری در ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی با اشاره به رشد چشمگیر خدمات رسانی این استان به زائران اظهار کرد: فعالیت‌های خراسان‌رضوی در امسال نسبت به 33 سال گذشته بی نظیر بوده که این ناشی از مدیریت خوب، ساماندهی، برنامه ریزی و تعامل و انسجام در میان اعضای ستاد تسهیلات زائران و مجموعه اجرایی استان است.

وی افزود: به واقع این برنامه‌ریزی ویژه، تعامل و انسجام میان اعضا می‌تواند به عنوان یک الگو در سراسر کشور اجرایی شود؛ المان‌های نصب شده از شهدا، کتیبه های سنتی و تاریخی و سایر المان‌ها با موضوعات مختلف خود در جذب گردشگر بسیار موثر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به پخش صلوات خاصه در خطوط پروازی مقصد مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در این راستا بنده نیز در جلسه هیئت دولت پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) را در تمام حوزه‌های ریلی و هوایی به مقصد مشهد مقدس پیگیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زائران همزمان با ورود به خراسان رضوی و مشهد مقدس شاهد فضایی متناسب با حریم قدس رضوی و پایتخت معنوی ایران اسلامی باشند.

ملک زاده افزود: فضاسازی و ساماندهی مبلمان شهری نیز در مشهد مقدس باید در راستای تعمیق و گسترش فرهنگ رضوی باشد و تمامی اقدامات و تلاش‌ها به حفظ این فضا و ایجاد معنویت بیشتر منجر شود.

وی با بیان اینکه در نوروز 92 شاهد رشد 288 درصد در حوزه کمپ‌های ایجاد شده و چادرها هستیم، گفت: در امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار بسته فرهنگی شامل زیارت حضرت ثامن الحجج(ع)، آداب زیارت و صلوات خاصه تهیه و تقدیم زائران حضرت شده است.

به گفته معاون رئیس جمهور در نوروز92 در مشهد مقدس رشد 37.4 درصدی را نسبت به سال گذشته در حوزه واحدهای فراهم شده برای اسکان زائران و مسافران نوروزی شاهد هستیم.

وی از راه اندازی مرکز دائمی اطلاع رسانی زیارت مشهد مقدس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بدین منظور 500 میلیون تومان در اختیار استاندار قرار گرفته است تا هرچه سریع‌تر مرکز اطلاع رسانی دائمی ویژه زائر و زیارت در مشهد مقدس راه اندازی شود.

ملک‌زاده یادآور شد: این مرکز با هدف اطلاع رسانی از خدمات تمامی دستگاه‌های اجرایی به زائران و در راستای تسهیل امور آنها، راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/70003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول