اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از طرح آرامش بهاری گزارش می‌دهد

729 زائرسرای مازندران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 223 بقعه متبرکه استان مازندران گفت: 729 زائرسرا آماده پذیرایی از مسافران در امامزادگان مازندران است.

729 زائرسرای مازندران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، امامزادگان استان مازندران به عنوان محورهای وحدت و پناهگاه‏های امن الهی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری حال و هوای دیگری به خود گرفت.

طرح آرامش بهاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب فرهنگی همزمان در سراسر کشور در استان مازندران اجرا می‌شود.

ارتقای سطح فرهنگی و همچنین بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این طرح در ایام نوروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه از 29 اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اشاره کرد و افزود: طرح آرامش بهاری برای سومین سال پیاپی در استان مازندران به مرحله اجرا در آمده است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده بیان داشت: طرح آرامش بهاری برای پذیرایی از مسافران نوروزی و مردم استان مازندران در 223 بقاع متبرکه این استان تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

علیزاده افزود: در راستای این طرح و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی 729 زائرسرا آماده پذیرایی از این مسافران است.

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و تبلیغ دینی، ایجاد فضای مناسب برای زائران، اسکان زائران، فعال کردن کتابخانه‌ها و مراکز قرآنی، فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری و مسابقات فرهنگی، نصب تابلوی راهنمای امامزادگان، پخش و توزیع بروشور امامزادگان و تامین امنیت پایدار در بقاع متبرکه از فعالیت‌های مرتبط با طرح آرامش بهاری در استان مازندران است.

 آغاز به کار خیمه معرفت در 22 امامزاده استان مازندران

علیزاده، اعزام مبلغ به بقاع متبرکه این استان و برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین را از دیگر برنامه‌های این طرح در ایام نوروز عنوان کرد.

این مسئول بر اجرای طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در 73 بقاع متبرکه شاخص استان مازندران اشاره کرد و افزود: خیمه معرفت در 22 بقعه متبرکه استان مازندران آغاز به کار کرد.

 100 روحانی مبلغ آماده پاسخگویی به مسائل شرعی

وی تصریح کرد: 37 روحانی مبلغ اعزامی از قم و 63 روحانی بومی از استان مازندران آماده پاسخگویی به مسائل شرعی مسافران نوروزی است.

علیزاده گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران را از دیگر اهداف حضور روحانیون در بقاع متبرکه مازندران دانست.

 2 میلیارد تومان نیاز طرح توسعه حرم امامزاده عباس(ع) ساری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 800 میلیون تومان در طرح توسعه حرم امامزاده عباس(ع) ساری هزینه شد، تاکید کرد: طرح توسعه امامزاده عباس(ع) ساری 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا سال جاری به بهره‌برداری برسد.

امامزاده عباس(ع) ساری به قطب فرهنگی مازندران تبدیل می‌شود

علیزاده اظهار داشت: با بهره‌برداری طرح توسعه امامزاده عباس(ع) ساری این امامزاده به قطب فرهنگی استان مازندران تبدیل می‌شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: در راستای طرح آرامش بهاری، طرح غبارروبی و عطرافشانی در تمامی بقاع متبرکه استان مازندران اجرا شده است.

به گزارش فارس، همه ساله هزاران گردشگر و مسافر نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در امامزادگان استان مازندران حضور می‌یابند.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول