اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام فاطمیه

مراسم سوگواری و سخنرانی در مسجد جامع چرام برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، مراسم سوگواری و سخنرانی در مسجد جامع چرام برگزار شد.

مراسم سوگواری و سخنرانی در مسجد جامع چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، مراسم سوگواری و سخنرانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در منطقه چهار کشور، امام جمعه چرام، فرماندار، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع چرام برگزار شد.

در حاشیه این مراسم پس از مداحی و نوحه‌خوانی، حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از آیات نورانی قرآن، احادیث نبی مکرم اسلام (ص) و نکات تاریخی بتوانیم مسیر زندگی خود را به رشد و تعالی الهی برسانیم.

*فاطمه زهرا (س) محور آفرینش هستی است

نماینده ولی‌فقیه در منطقه چهار کشور با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) نگین آفرینش علم هستی بود، اظهار داشت: با بهره‌گیری از عباراتی که در زیارت‌نامه این بانوی بزرگوار حضور دارد و همین‌طور سخنان نورانی پیامبر اکرم (ص) به این نکته اساسی دست پیدا می‌کنیم که فاطمه زهرا (س) محور حقیقی آفرینش هستی بود.

وی شخصیت فاطمه زهرا (س) را یک شخصیت ویژه برشمرد و ادامه داد: شخصیت بی‌بی دو عالم نه به این خاطر است که دختر رسول اکرم (ص) بود؛ بلکه ایشان یک انسان کامل و یک شخصیت برجسته بود که قبل از خلقت آدم مورد آزمایش قرار گرفته بود.

این مسئول ابراز داشت: قبل از اینکه عالم هستی به وجود بیاید، خداوند وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س) را طراحی کرد که در همه آزمایش‌های الهی موفق بیرون آمد و خداوند ایشان را طاهره نامید.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) شخصیت محور آفرینش است، متذکر شد: این حضرت شخصیتی است که به عنوان یک انسان به تمام معنا بهترین الگو در رسیدن انسان به خداوند است.

محمودی‌زاده با تأکید بر اینکه انسانی که بخواهد در مسیر هدف غایی آفرینش قدم بردارد باید از بانوی بزرگوار الگو بگیرد، خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد به جایگاه عبودیت برسد برای او فاطمه زهرا (س) بهترین الگو است.

*فاطمه زهرا (س) بخشی از نوری است که هنگام خلق محمد رسول‌الله (ص) به وجود آمد

وی با بیان این مطلب که از بعد معنویت حضرت فاطمه (س) هرچه سخن گفته شود، کم است، یادآور شد: در زیارت‌نامه ایشان می‌خوانیم که شخصیت معنوی این حضرت به‌ گونه‌ای است که اگر کسی ایشان را خوشحال کند، پیغمبر (ص) را مسرور کرده است.

این مسئول در ادامه به ارتباط بین حضرت محمد (ص) و فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: این ارتباط به خاطر این است که این بانوی بزرگوار بزعه پیامبر (ص) است و همین باعث شده جفای به فاطمه جفای به پیغمبر (ص) و شادی ایشان شادی پیغمبر (ص) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در منطقه چهار کشور با بیان اینکه شخصیتی که پیامبر داشت، فاطمه (س) هم داشت، اذعان کرد: فاطمه زهرا (س) بخشی از نوری است که هنگام خلق محمد رسول‌الله (ص) به وجود آمد و بخشی از شخصیت پیغمبر (ص) است.

محمودی‌زاده یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی حضرت زهرا (س) را بعد زندگی اجتماعی آن حضرت خواند و گفت: ایشان بهترین دختر در عالم هستی و در زندگی اجتماعی نیز بهترین همسر بود.

وی با ذکر این مطلب که زنی که در جامعه اسلامی بخواهد به عنوان یک زن مسلمان زندگی کند، بهترین الگو را در آیین همسرداری دارد، بیان داشت: این بانوی بزرگوار فرزندانی را تربیت کرد که در عالم شبیه آنان وجود ندارد.

محمودی‌زاده یکی دیگر از بعدهای شخصیتی فاطمه زهرا (س) را بعد سیاسی حضرت نام برد و اظهار کرد: بانوی دو عالم با اینکه یک دختر جوان بود، اما در تاریخ اسلام وقتی زندگانی ایشان را مطالعه می‌کنیم حماسه‌ساز و سیاسی در صدر اسلام بوده است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت اولین شهیده ولایت و ولایت‌مداری بود، چراکه یک انسان ولایت‌مدار، متحد به ولایت و در راه ولایت جان خود را تقدیم کرد.

این مسئول مذهبی الزامات ولایت‌مداری را سه نکته خواند و معرفت را اولین نکته دانست که انسان باید آن را بشناسد.

محمود‌زاده بر شناختن مسیر ولایت و گام برداشتن در این مسیر تأکید کرد و ابراز داشت: اگر در اصل ولایت‌مداری معرفت نباشد، انسان از بینش گمراه می‌شود؛ بنابراین معرفت نسبت به ذات پروردگار، پیامبر و ائمه معصومین (ع) لازم است.

انتهای پیام/82002/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول