اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش نقوی نسبت به اظهارات بروجردی:

از کاندیدایی حمایت می‌کنم که از استان شدن ورامین حمایت کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سخنان بروجردی نماینده مردم بروجرد گفت: از کاندیدایی حمایت می‌کنم که از استان شدن ورامین حمایت کند.

از کاندیدایی حمایت می‌کنم که از استان شدن ورامین حمایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید حسین نقوی‌حسینی در جمع خبرنگاران، استان شدن منطقه به محوریت شهرستان ورامین را یکی از مطالبات به حق مردم منطقه دانست و گفت: اگر بنا باشد از کسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حمایت کنم یکی از مطالبات اصلی‌ام حمایت از استان شدن ورامین و موضع وی در مورد استان ورامین است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این بخشی از قضیه است، چرا که تشکیل استان مراحلی دشوارتر از تشکیل بخش و یا شهرستان دارد، استان شدن را باید دولت لایحه بدهد و مجلس تصویب کند، کف جمعیت هم یک میلیون نفر است که بحمدالله منطقه‌ای که ما برای تشکیل استان پیشنهاد داده‌ایم همه ظرفیت‌های جغرافیایی مانند وسعت و جمعیت را دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصویب شهرستان تنها به تصمیم وزارت کشور و تصویب هیئت دولت بستگی ندارد، مجلس هم باید آن را تصویب کند.

وی سپس در واکنش به اظهارات اخیر علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران «تاسیس استانی به نام استان‌ «خرداد» در کنار استان تهران را غیرمنطقی دانسته بود»، عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسئولیتی در ارتباط با استان شدن ورامین ندارد، متعجبم که ایشان چرا در این مورد  مصاحبه کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: البته بنده هنوز مصاحبه ایشان را نخوانده‌ام و فقط در مورد آن شنیده‌ام.

این گزارش حاکی است،‌ استان «خرداد» در صورت تشکیل، سی و دومین استان کشورمان خواهد بود و این استان جدید قرار است به خاطر وقایع خردادماه سال 1342 در ورامین و واکنش مردم این شهر به دستگیری امام خمینی (ره) و حرکت کفن پوشان به سمت تهران که منجر به شهادت آنان به دست دژخیمان رژیم شاهنشاهی شد، «خرداد» نام گیرد.

انتهای پیام/2462/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول