اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری اردبیل خبر داد

70 پرونده شکایت از دستگاه‌های اجرایی در دادگاه

مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری اردبیل گفت: 70 پرونده شکایت از دستگاه‌های اجرایی در دادگاه‌ها و مراجع قضایی استان اردبیل تشکیل شده است.

70 پرونده شکایت از دستگاه‌های اجرایی در دادگاه

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دلیرگلستان صبح امروز در نشست با جمعی از بخشداران استان در اردبیل اظهار داشت: البته بیش از 7 هزار پرونده مشابه به ویژه با شکایت از شهرداری‌ها در مراجع قضایی شکل گرفته که ضرورت دارد با احیای معاونت‌های حقوقی در فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی از میزان این پرونده‌ها کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف و مسئولیتی که داریم، نظارت همه‌جانبه بر فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان مدنظر است و گاه اختلاف واحدهای مختلف با صلح و سازش و کمترین تنش برطرف می‌شود.

این مسئول از ارائه سازوکارهای درون‌سازمانی برای حل مشکلات و اختلاف بین دستگاه‌ها خبر داد و بیان داشت: باید موارد اختلافی را بیشتر با شیوه کدخدامنشی حل کرد؛ وگرنه با انبوه پرونده‌های تشکیل شده در مراجع قضایی نمی‌توان کاری از پیش برد.

دلیرگلستان یکی از عمده گلایه‌ها و شکایات مردمی را در مناطق روستایی مربوط به طرح هادی و اجرا نشدن نامطلوب آن اعلام کرد و افزود: گاه اجرای نامناسب طرح هادی به مهاجرت‌ها دامن زده و به دلیل محدودیتی که در ساخت و سازها ایجاد کرده، شکایت هموطنان را سبب شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن می‌تواند با راهکارهای قانونی و سازوکارهای مناسب این مشکلات را به حداقل برساند.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از بنیاد مسکن خواست؛ در اجرای طرح هادی تجدیدنظر کرده تا مشکل شاکیان و افراد ساکن در مناطق روستایی به حداقل برسد.

دلیرگلستان، نظارت بر شوراها و دهیاری‌ها در اواخر فعالیت شوراهای سوم را یادآور شد و اضافه کرد: نباید در روزهای پایانی عمر شوراهای شهر و روستا، نظارت‌ها را کاهش داد و با برخی قصور به وادی تخلفات و اقدامات غیرقانونی ورود پیدا کرد؛ در حالی که با نظارت همه‌جانبه می‌توان از تخلفات آنها کاست.

وی از بخشداران نیز خواست؛ تا اشتباه و خطاهای شوراها را به آنها گوشزد کنند و طوری جلوی برخی از اقدامات غیرقانونی را بگیرند تا گله‌مندی‌ها و ناراحتی‌های مردم نیز به حداقل برسد.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری اردبیل بازرسی از شهرداری‌ها با هدف به حداقل رساندن تخلفات آنها را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: حجم فعالیت ما بسیار گسترده است که در این بین همراهی مسئولان ضروری به نظر می‌رسد.

50 درصد ملاقات مردمی استاندار برای حل مشکلات روستائیان صرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دلیرگلستان تصریح کرد: 50 درصد ملاقات استاندار در روزهای پنج‌شنبه به حل مشکلات روستائیانی صرف می‌شود که به صورت دسته‌جمعی به استانداری می‌آیند و با دور زدن بخشدار و فرماندار وقت ملاقات می‌خواهند.

وی از بخشداران خواست؛ نگذارند روستائیان با دور زدن آنها به استانداری آمده و در ملاقات مردمی مشکلات را با استاندار در میان بگذارند که در این زمینه با فعال کردن سامانه 111 و میز شکایت در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌توان به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد استانداری اردبیل، ضرورت توزیع فرم ارزیابی عملکرد در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها را یادآور شد و ابراز داشت: ما در تلاش هستیم تا ارزیابی‌ها نظام‌مند بوده و در 160 شاخص بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها را ارزیابی کنیم تا حقی از مجموعه‌ای ضایع نشود.

دلیرگلستان در پایان سخنان خود به استعفای صوری دهیاری‌ها و پذیرش آن از طریق شوراها اشاره کرد و افزود: از این طریق دهیاران مستعفی 16 میلیون تومان حق و حقوق خود را از بیت‌المال دریافت می‌کنند؛ در این بین بیت‌المال مسلمین دچار ضرر و زیان می‌شود؛ در حالی که این استعفای صوری هیچ ثمری ندارد.

انتهای پیام/62003/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول