اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطره‌ دفاع مقدس

ماجرای اسیر کردن عراقی‌ها توسط دو رزمنده 13 و 18 ساله

وقتی نزدیک‌تر شدند متوجه شدیم که همگی اسرای عراقی هستند که دو نوجوان 13 ساله و 18 ساله آنها را اسیر کرده و به عقب آورده‌اند.

ماجرای اسیر کردن عراقی‌ها توسط دو رزمنده 13 و 18 ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، رزمنده بسیجی حمیدرضا حقانی‌نیا در حاشیه اعزام اردوهای راهیان‌نور با تبریک سال ‌نو اظهار داشت: اردوهای راهیان‌نور دارای قداست بسیار بالایی هستند و مناطق عملیاتی بوی شهدا را می‌دهند.

وی افزود: مسئولان زحمات زیادی برای برپایی این اردوها می‌کشند و روزبه‌روز شاهد افزایش سطح کیفی اردوها هستیم.

این رزمنده با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به ماجرای اسیر کردن عراقی‌ها توسط دو رزمنده 13 و 18 ساله اشاره کرد و یادآور شد: در سال 65 در منطقه عملیاتی شلمچه در گردان فاطمه‌الزهرا(س) از لشکر 19 فجر بودم و عراق پاتک سنگینی زده بود و بچه‌ها داشتند به سمت عقب می‌آمدند.

حقانی‌نیا تصریح کرد: تعدادی از رزمندگان در خط مقدم جبهه بودند و ما داخل سنگر نشسته بودیم که دیدیم یک ‌دستگاه لندکروز از دور می‌آید سمت ما؛ نزدیکتر که شدند دیدیم همه افراد سوار بر آن با زیر پیراهنی نشسته‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی نزدیک‌تر شدند متوجه شدیم که همگی اسرای عراقی هستند که دو نوجوان 13 ساله و 18 ساله آنها را اسیر کرده و به عقب آورده‌اند.

احمد احمدزادگان از سپاه شهرستان کنگان نیز با بیان اینکه 17 سال است که ایام نوروز در خدمت شهدا هستم گفت: هر زمان که به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌روم آرامش پیدا می‌کنم و در این مناطق خاطرات هم‌نشینی با هم‌رزمان شهید برای ما تازه می‌شود.

وی با بیان خاطراتی از دوران حماسه و ایثار اظهار داشت: یادم می‌آید که ما توی خط زبیدات بودیم و رزمنده‌ای داشتیم به نام گرگعلی خسرو‌پور که اهل خورموج بود؛ وقتی از سنگر رفت بیرون که وضو بگیرد، خمپاره‌ای اومد و مستقیم خورد به او و به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ همه بچه‌ها خیلی متأثر شدند چون اخلاق عجیبی داشت و همیشه در حال عبادت بود.

احمدزادگان ابراز داشت: من با وجود اینکه چند بار مجروح شدم اما لیاقت شهادت را پیدا نکردم و از قافله شهدا عقب ماندم؛ یک‌بار در عملیات بیت‌المقدس در جاده اهواز – خرمشهر مجروح شدم و یک بار هم با شهید غضنفر جمیری فرمانده گردان، شهید حسین کامکاری فرمانده دسته و حاج عباس نیری معاون گروهان در منطقه دارخوین از روی شط عبور کردیم و شب هنگام به قلب دشمن زدیم که مجروح شدیم و حسرت شهادت در دل ما ماند.

انتهای پیام/2451/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول