اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر به سرزمین ملائک - 28

صادقی: کاروان‏های راهیان نور خانوادگی از شاهرود اعزام می‏شوند

جانشین سپاه شهرستان شاهرود گفت: کاروان‏های راهیان نور خانوادگی در تعطیلات نوروز امسال از شاهرود به سرزمین‏های نور و معنویت اعزام می‏شوند.

صادقی: کاروان‏های راهیان نور خانوادگی از شاهرود اعزام می‏شوند

احمد صادقی امروز در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار داشت: هدف اصلی از اعزام کاروان‏های راهیان نور به سرزمین‏های نورانی دوران جنگ تحمیلی در جنوب کشور، آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی آشنایی با ذره‌ای از زحمات ایثارگران و انتقال این فرهنگ به جوانان و نوجوانان و آینده‌سازان این مملکت را از دیگر اهداف اعزام کاروان‏های راهیان نور به سرزمین‏های مقدس دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد.

جانشین سپاه شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در طول سال، کاروان‌های متعددی در قالب دانش‌آموزی و دانشجویی به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند و اکنون نیز این کاروان خانوادگی به سوی سرزمین نورانی رهسپار شد و در مدت حضور خود از فضای حاکم در آن مناطق استفاده خواهند کرد.

زیبایی مناطق عملیاتی وصف‏نشدنی است

یکی از زائران سرزمین نور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: زیبایی و معنویت مناطق عملیاتی در وصف نمی‌گنجد و باید در این مکان مقدس حضور داشت و این احساس را درک کرد.

محمدرضا عرب بیان کرد: شهیدان، ‌ایثارگران و جانبازان برای حفظ ناموس و قداست این آب و خاک از مهم‏ترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند.

وی افزود: سال 90 وقتی برای نخستین‌بار در مناطق مقدس عملیاتی جنوب حضور یافتم، با شهدا عهد بستم که اگر حاجتم که زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) بود را بگیرم، هر سال موقع تحویل سال نو در این سرزمین مقدس حضور یابم.

این زائر سرزمین نور با وجود اینکه اشک در چشمانش حلقه زده بود، ‌گفت: هرگاه به معجزه این سرزمین می‌اندیشم، ناخودآگاه اشک از چشمانم سرازیر می‌شود و از خود بی‌خود می‌شوم؛ باید در این مکان حضور یافت و معجزات شهدا را از نزدیک درک و لمس کرد.

عرب با اشاره به اینکه باید با پای دل به سمت این مسیر نورانی و مقدس آمد، اذعان داشت: زبان از توصیف حال و هوای حاکم بر سرزمین‏های نور قاصر است و بسیار خوشحالم که این توفیق نصیبم شد که امسال نیز در این مکان مقدس حضور یابم.

بر اساس این گزارش؛ امسال از استان سمنان شش کاروان از دامغان، گرمسار، شاهرود، مهدیشهر، سمنان و میامی به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

اعزام کاروان راهیان نور استان سمنان از 27 اسفندماه آغاز شده است و تا 11 فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول