اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان‌ عنوان کرد

افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان‌ گفت: با وجود افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در استان کرمان مشکلی در زمینه اقامت مسافران نوروزی در این خطه وجود ندارد.

افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در کرمان

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در دومین روز از بهار ظرفیت اشغال مراکز اقامتی استان کرمان به بیش از 80 درصد رسید.

وی ابراز داشت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها‌، مهمانپذیرها و پانسیون‌های شهر کرمان نیز بالغ بر 100 درصد است.

‌شمس‌الدینی با اشاره به اینکه شب گذشته تمام مراکز اقامتی شهر کرمان 10 درصد بیش از ظرفیت پذیرش کرده‌اند، افزود: با توجه به موج گسترده گردشگران نوروزی در استان به تمام هتل‌ها و مهمانپذیرها در مورد افزایش تخت در اماکن اقامتی خود تا حد ممکن دستورالعمل کتبی ابلاغ شده است.

وی از آمادگی 2 هزار کلاس درس با ظرفیت پذیرش 10 هزار مسافر خبر داد و خاطر نشان کرد: مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان شامل هتل، مهمانپذیر و پانسیون نیز با ظرفیت 4 هزار تخت آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت: نحوه پذیرش و اقامت مسافران نوروزی استان کرمان در کنترل است ‌و تا مرز بحران فاصله بسیار دارد.

وی بیان داشت: با وجود افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در استان کرمان مشکلی در مورد اقامت مسافران نوروزی در این خطه وجود ندارد.

شمس‌الدینی با اشاره به ناپایداری هوا در روزهای اول و دوم فروردین افزود: این مسئله مانع از اقامت گردشگران در کمپ‌ها و پارک‌های سطح استان و افزایش تقاضا برای اقامت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و مدارس شد.

وی با بیان اینکه با صدور مجوز و انجام تمهیدات فوری تمام اماکن اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان 10 درصد بیش از ظرفیت مسافر پذیرش کرده‌اند، خاطر نشان کرد: با بهبود وضعیت هوا کمپ‌ها و سایر مراکز اقامتی موقت آماده پذیرش مسافران نوروزی می‌شود.

شمس‌الدینی از آماده‌سازی دیگر مدارس استان برای اسکان گردشگران در موقع لزوم خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر با هدف نظم‌دهی بیشتر در نحوه اقامت مسافران نوروزی مجوز 450 تخت در منازل استیجاری صرفا برای ایام نوروزی صادر شده است.

انتهای پیام/2446/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول