اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدیشهر:

مساجد ابزارهای مهم تغییر سبک زندگی هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه مساجد ابزارهای مهم تغییر سبک زندگی هستند، گفت: امروز در جای جای ایران، مسجد طراز اسلامی باید شکل گیرد.

مساجد ابزارهای مهم تغییر سبک زندگی هستند

محمدعلی یوسفیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدیشهر در تشریح دستاوردهای همایش «مسجد طراز اسلامی، محور سبک زندگی» که اخیراً در مهدیشهر برگزار شد، اظهار داشت: باید بیشتر به شرح واژگانی عنوان این همایش دقت شود؛ چرا که هر یک از واژگان مسجد، طراز و سبک و زندگی دارای مفهوم خاصی است.

وی تصریح کرد: مسجد همواره یکی از پایگاه‏های مهم اجتماعی بوده است و «مسجد طراز اسلامی» در این همایش به معنای مسجدی به کار رفت که هم‏شأن و رتبه یک مرکز مهم سیاسی و مذهبی باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: در احادیث و روایات اسلامی و دینی به شمار زیادی از ویژگی‏های مسجد اشاره شده است و مسجد طراز اسلامی باید این مشخصه‏ها را در درون خود داشته باشد.

یوسفیان عنوان کرد: بر این اساس، هر مسجدی که در داخل یا خارج از ایران اسلامی، هم‏رتبه با مفاهیم مهم مطرح در جامعه اسلامی و روایات دینی و مذهبی باشد، به عنوان مسجد طراز اسلامی تلقی می‏شود و دارای ارزش ویژه‏ای است.

وی همچنین با اشاره به مفهوم سبک زندگی که در سخنان گوهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان یک محور اساسی مورد تأکید قرار گرفت، اذعان داشت: سبک زندگی در حقیقت همان نظام ترجیحات رفتاری انسانی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر، سبک زندگی را لایه رویین و آشکار هویت یک جامعه به ویژه جامعه ایرانی و اسلامی دانست که بسیار مهم بوده و باید به آن توجه بیشتری شود.

یوسفیان اضافه کرد: در اصل می‏توان سبک زندگی را ثمره باورها و ارزش‏های افراد یک جامعه دانست که بر همه اعمال و رفتار آنها تأثیر می‏گذارد.

وی تصریح کرد: مساجد همواره در جوامع اسلامی الهام‏بخش فعالیت‏های قابل توجه و عظیمی بوده‏اند و در میان مردم رشد یافته در معنویت و معرفت، یک رکن بی‏بدیل محسوب می‏شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر با تأکید بر اینکه مساجد محور فعالیت و زندگی اجتماعی انسان‏های مسلمان هستند، متذکر شد: باید روش زندگی درست را با حضور در مساجد و پایگاه‏های دینی آموخت.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول