اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده امام جمعه شیراز در امور گردشگری فارس:

برخی مسئولان خرده‌فرهنگ‌ها را تبدیل به فرهنگ می‌کنند

نماینده امام جمعه شیراز در امور گردشگری فارس گفت: بسیاری از اقشار جامعه در برپایی آیین‌های دینی، مذهبی و ملی از مسئولانی که خرده‌فرهنگ‌ها را تبدیل به فرهنگ می‌کنند پیشگام‌تر هستند.

برخی مسئولان خرده‌فرهنگ‌ها را تبدیل به فرهنگ می‌کنند

 حجت‌الاسلام سعیدرضا اسداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: فرهنگ عشایری با دیانت و عشق به ائمه اطهار عجین شده و بدون هیچ تردید و مشکل شرعی، جشنواره عشایر را در مقابل آرامگاه حافظ برگزار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این جشنواره که با حضور عشایر هشت استان کشور در حال برگزاری است نشان داد، که جامعه مولد عشایری از ظرفیت‌های اعتقادی بسیار بالایی برخوردار هستند.

نماینده امام جمعه شیراز در امور گردشگری فارس بیان کرد: حضور روحانیان در مراکز گردشگری و تاریخی برای پاسخگویی به مسائل شرعی با استقبال کم‌نظیر میهمانان نوروزی روبه‌رو شده است.

اسداللهی تصریح کرد: عشایر استان فارس برای نخستین بار برای ترویج فرهنگ بومی و محلی خود اقدام به برپایی آیین چیدن گیاهان دارویی کرده‌اند.

وی با اشاره به تقارن ایام دهه فاطمیه با آیین نوروز افزود: اداره کل میراث فرهنگی برای برگزاری سوگواری ایام دهه فاطمیه از چهارم فروردین ماه، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را تدارک دیده است.

این مسئول تصریح کرد: محفل شبی با قرآن، مسابقه فرهنگی و فعال کردن 30 مرکز برای اجرای برنامه‌های مذهبی، از دیگر فعالیت‌های در دست اجرای این اداره کل است.

نماینده امام جمعه شیراز در امور گردشگری فارس اضافه کرد: استان فارس با داشتن امام‌زادگان واجب‌التکریم به ویژه حرم‌های احمدی و محمدی (ع) از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار بوده، بنابراین برای اجرای آیین‌های دینی و مذهبی پیشگام است.

انتهای پیام/2448/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول