اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد

برپایی 4 نمایشگاه فرهنگی در نقاط مختلف شهر قم

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه شهر قم یک شهر مذهبی است و گسترش فرهنگ دینی از این شهر به تمام کشور صورت می‌گیرد در این راستا چهار نمایشگاه فرهنگی با مضمون دینی در نوروز برپا شده است.

برپایی 4 نمایشگاه فرهنگی در نقاط مختلف شهر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری شهرداری قم، محسن نصیری ضمن آرزوی شادکامی شهروندان در سال جدید به تبیین مجموعه اقدامات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برای استقبال از نوروز اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر قم، شهری مذهبی است و فرهنگ دینی از این شهر به سراسر کشور گسترش می‌‌یابد شهرداری قم برای فرهنگ‌سازی دینی نسبت به برپایی چهار نمایشگاه با مضمون مذهبی در قم اقدام کرده است.

وی نمایشگاه فصل رویش را از جمله این نمایشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه در میدان بزرگ امام خمینی (ره) در کنار حرم حضرت معصومه (س) برپا شده است که در 44 غرفه نسبت به اشاعه فرهنگی دینی به زائران اهتمام دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: نمایشگاه فصل رویش به عرضه محصولات فرهنگی در زمینه احادیث و سبک زندگی می‌‌پردازد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه سوغات قم به همراه صنایع دستی و محصولات فرهنگی ویژه برای زائران در نظر گرفته شده است.

نصیری بیان کرد: سه نمایشگاه دیگر در بوستان فدک، بوستان علوی و بوستان بنیادی با عناوین نوروز فاطمی، طلیعه رضوان و نوروز منتظران برپا شده است که هر یک مضامینی خاص را دنبال می‌کنند.

به گفته وی، در نمایشگاه طلیعه رضوان که در بوستان فدک برپا شده است به شخصیت حضرت زهرا(س)‌ و حضرت فاطمه معصومه(س)، در نمایشگاه نوروز فاطمی به ایام فاطمیه و شخصیت حضرت زهرا (س) و در نمایشگاه نوروز منتظران با همکاری بنیاد مهدویت به مبانی مربوط به حضرت مهدی (عج) پرداخته خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: در تمام چهار نمایشگاه ذکر شده غرفه‌ای به کودکان اختصاص دارد که مباحث آموزشی دینی را دنبال می‌کند.

وی همچنین اضافه کرد: در این نمایشگاه‌ها غرفه مشاور دینی نیز فعال است که به سئوالات و شبهات زائران پاسخ می‌دهند.

نصیری از ارائه بسته‌های فرهنگی به زائران خبر داد و گفت: در این راستا نشریه حجاب به تیراژ 20 هزار نسخه، ‌نشریه کریمه اهل بیت (س) و نرم‌افزاری برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی نرم‌افزار دختر گل‌ها را مربوط به شخصیت حضرت زهرا (س) دانست و بیان کرد: نرم‌افزار شهر گل‌ها نیز در ارتباط با زندگی در شهرها تدوین شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه نرم‌افزار گلستان قرآنی از دیگر نرم‌افزارهایی است که بین زائران توزیع می‌شود گفت: این نرم‌افزار با موضوع کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی پنج تا 12 سال تهیه و تدوین شده است.

وی همچنین از برگزاری یک مسابقه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد و ابراز کرد: در این خصوص کتابی با موضوع فضائل فاطمه زهرا (س) به میزان 20 هزار جلد تهیه شده است که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم همچنین از برگزاری مسابقه پیامکی در رابطه با زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مسابقه پیامکی دل‌نوشته‌های مردم در رابطه با فاطمه زهرا (س) جمع‌آوری شده و به بهترین‌ها هدایای نفیسی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول